زمانی که یک کسبوکار مشتریان جدیدی بهصورت آنلاین به دست میآورد، فرآیند ورود بخش مهمی از سفر است.
ممکن است شخصی به محصولات یا خدمات شما علاقه مند باشد و بخواهد به جلو حرکت کند، اما هنوز مشتری نشده است.
اگر اصطکاک غیرضروری وجود داشته باشد یا دلیلی وجود داشته باشد که تصمیم باید دوباره فکر شود، این شخص ممکن است کنار رفته و شرکت دیگری را برای آنچه نیاز دارد انتخاب کند. اگر فرآیند ورود شما ناخوشایند، پیچیده یا کند باشد، احتمال اینکه شخصی شرکت را رها کند افزایش می یابد.
به عنوان یک تجارت، بسیاری از صنایع باید تأیید کنند که مشتریان آنها چه کسانی هستند و اطمینان حاصل کنند که آنها همه الزامات نظارتی را برآورده می کنند. این امر خطر کلاهبرداری و پولشویی را کاهش می دهد، اما باعث می شود یک مشتری بالقوه از بین برود.
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک تجربه ورود بدون اصطکاک به مشتری را ارائه دهید. با این حال، داشتن عملکردهای نظارتی و امنیتی برای محافظت از خود کسب و کار نیز ضروری است.
ورود مشتری بدون اصطکاک چیست؟
همه این جمله را شنیده اند که «مشتری پادشاه است». صاحبان مشاغل می دانند که راضی نگه داشتن مشتریان بخش جدایی ناپذیر موفقیت است. این بدان معناست که به آنها تجربه ای بدهید که می توانند روی آن حساب کنند. طبق گفته اوراکل، بیش از 85 درصد از مشتریان برای کسب تجربه بهتر هزینه بیشتری پرداخت می کنند.
هنگامی که یک فرآیند ورود بدون اصطکاک ایجاد می کنید، برای کشف و حذف تمام نقاط اصطکاک که ممکن است مشتری با آن مواجه شود، وقت صرف می کنید تا ریزش مشتری را کاهش دهد. با این حال، این یک فرآیند ساده نیست. این چیزی است که در حال انجام و اولویت بندی شده است تا ناامیدی مشتریان را کاهش دهد و حضور در کشتی را آسان تر کند.
دلیل شماره یک ایجاد اصطکاک بدون اصطکاک برای مشتریان این است که هیچ مانعی بر سر راه آنها برای انجام اقدامات دلخواه خود وجود ندارد تا بتوانید حفظ مشتری خود را بهبود بخشید. شما این فرآیند را راحت و ساده می کنید، که به آنها امکان می دهد جزئیات، انتظارات و اهداف خود را بدون اینکه چیزی به عنوان چالش ظاهر شود به اشتراک بگذارند.
مهم ترین دلایل برای داشتن تجربه حضور مشتری بدون اصطکاک
همانطور که احتمالاً انتظار دارید، ایجاد تغییرات در فرآیند ورود شما به زمان و تلاش نیاز دارد. به همین دلیل است که می خواهید مطمئن شوید که کار برای کاهش اصطکاک ارزشش را دارد. ایجاد یک تجربه ورود مشتری بدون اصطکاک، تلاشی عمدی است که در طول عمر کسب و کار شما ادامه دارد.
اگر مطمئن نیستید که چرا ارزش ایجاد یک تجربه مشتری بدون اصطکاک را دارد، نکات زیر بینش مفیدی را به شما می دهد:
-
- فراتر از انتظارات: مشتریان در هنگام ورود به یک تجارت، انتظار تجربه خاصی را دارند. رسیدن به آن سطح ضروری است، اما فراتر رفتن نشان می دهد که شما واقعاً به مشتریان بالقوه خود اهمیت می دهید. سرمایه گذاری در تجربه ای بدون اصطکاک برای مشتریان تضمین می کند که بارها و بارها از انتظارات فراتر بروید.
-
- بهبود رضایت: هنگامی که یک مشتری بالقوه چیزی از شما می خواهد و تصمیم می گیرد که در داخل هواپیما باشد، می خواهید مطمئن باشید که این فرآیند یکپارچه است. اگر اینطور نباشد، ممکن است فرد از آنجا دور شود و هرگز مشتری نشود. وقتی برای ایجاد یک تجربه بدون اصطکاک کار می کنید، هیچ مانعی وجود ندارد و مردم خوشحال تر هستند.
-
- افزایش ماندگاری: ارائه یک تجربه ورود بدون درز مشتریان را خشنود می کند و به آنها دلیلی برای ماندن در برند شما می دهد. علاوه بر این، نصب بدون اصطکاک میتواند منجر به وفاداری بهتر به برند و تبلیغات شفاهی شود که مشتریان بیشتری را ایجاد میکند.
چه چیزی باعث اصطکاک در هنگام ورود مشتری می شود؟
هدف از ورود به سیستم شناسایی مشتریانی است که ممکن است کلاهبردار باشند و در عین حال تجربه کاربری عالی را ارائه دهند. کسبوکارهایی که فرآیندهای پیچیده و زمانبر دارند، اغلب از دست دادن مشتریان بالقوه را تجربه میکنند. این امر باعث میشود که مشتریان قبل از ایجاد حساب، این فرآیند را رها کنند.
ممکن است فوراً مشخص نباشد که ترک حساب چقدر مشکل بزرگ است. با این حال، اعداد به شما ایده بهتری درباره اینکه چرا یک تجربه بدون اصطکاک برای تجارت شما ضروری است، می دهد. اکثر سازمان ها حدود 65 درصد نرخ تکمیل برای فرآیند ورود دارند. این در 35٪ از مشتریانی که هرگز ایجاد حساب را کامل نمی کنند محاسبه می شود.
تلاش برای تجربه ای بدون اصطکاک می تواند تعداد شما را افزایش دهد و اطمینان حاصل کند که سیستم شما تا حد امکان مشتری دارد. در زیر، ما چند مورد از بهترین راهها را برای ایجاد این تجربه یکپارچه به اشتراک میگذاریم تا بتوانید از مزایای ارائه تجربهای که مشتریان قدردان آن هستند، لذت ببرید.
چگونه با تجربه ورود مشتری بدون اصطکاک شروع کنیم
ورود به مشتری به معنای استقبال از افراد جدید در پلتفرم شماست. همچنین شامل پاسخ به سؤالات آنها، رسیدگی به نگرانی های آنها و اطمینان از درک کامل خدمات شما است. ورود مشتری بدون اصطکاک به شما امکان میدهد از لحظهای که با برند شما آشنا میشوند تا زمانی که مشتری وفادار شوند، درگیر شوید.
از داده ها استفاده کنید
هرچه اطلاعات فیرموگرافیک دقیق تری در مورد شرکت و رهبری یک کاربر بالقوه داشته باشید، فروش به آنها و تأیید وضعیت کسب و کار آنها آسان تر خواهد بود. این سرعت ورود را افزایش می دهد و همچنین یکی از دلایلی است که شخصی سازی یک موضوع گسترده در مشاغل است. این یک راه عالی برای نگه داشتن مشتریان بالقوه در مسیر است.
به عنوان مثال، هنگامی که خبرنامه ارسال می کنید، می توانید با نام هر فرد تماس بگیرید. یا ممکن است در روز خاص آنها یک پیام تولد شخصی ارسال کنید. این نشان میدهد که شما کاربران خود را میشناسید و به آنها اهمیت میدهید و فقط با استفاده از نام آنها به آنها مراجعه میکنید.
البته، اطلاعات اولیه مانند نام و تولد تنها نوک کوه یخ است. شما می خواهید بدانید که آنها چه چالش ها و نقاط دردناکی را تجربه می کنند تا بتوانید راه حل هایی پیدا کنید. طبق گفته Invesp، شخصی سازی تجربه کاربر را بهبود می بخشد و می تواند حفظ را تا 5٪ افزایش دهد.
روی کاربران خود تمرکز کنید
اکثر مشتریان به داشتن جدیدترین فناوری اهمیت نمی دهند. با این حال، آنها به تجربه شما و ارزشی که ارائه می دهد اهمیت می دهند. فناوری عالی است، اما مهم نیست مگر اینکه تجربه مشتری یکپارچه ای را ایجاد کند که مردم می خواهند.
برای اطمینان از خوشحالی کاربران، از یک پلتفرم مینیمالیستی بدون عناصر غیر ضروری با چیدمان حرفه ای و شیک استفاده کنید. گنجاندن فضای خالی می تواند شروعی عالی باشد، زیرا به چشمان کاربر جایی برای استراحت می دهد و می تواند از غرق شدن فرد جلوگیری کند.
نکته دیگری که باید در آن گنجانده شود شفافیت است. این امر در مورد تجارت، فرآیندهای مورد استفاده و خدمات و محصولات ارائه شده به مشتریان صدق می کند. حتی اگر به مشکلی برخورد کردید، به جای بهانه آوردن، هر کاری که می توانید برای مالکیت آن انجام دهید.
موبایل را در اولویت قرار دهید
امروزه تقریباً همه یک گوشی هوشمند دارند. وقتی برای موبایل بهینه سازی نمی کنید، می تواند باعث از دست دادن بسیاری از مشتریان بالقوه شما شود. بهینه سازی موبایل یک عنصر حیاتی است که می تواند برای ایجاد یک پلتفرم قوی و کسب اعتبار مورد استفاده قرار گیرد.
چیزهای زیادی در بهینه سازی موبایل وجود دارد، مانند پاسخگویی در صفحه نمایش ها و دستگاه های مختلف، سرعت صفحه پلت فرم و موارد دیگر. اگر ویدیوها و تصاویر بخشی از بسته بندی هستند، باید تا حد امکان فشرده شوند و عملکرد فوق العاده ای ارائه دهند.
این به یک تجربه ورود مشتری بدون اصطکاک منجر میشود، زیرا کاربر برای انجام کارها باید کمتر انجام دهد. اگر در هر یک از این اتصالات اصطکاک وجود داشته باشد، می تواند کاربران را ناامید کند و ممکن است آنها را ترک کنند و دیگر برنگردند. با افزایش سریع کاربران تلفن همراه، مطمئن شوید که آنها تجربه ای فوق العاده از ورود به سیستم دارند.
به خدمات مشتری فکر کنید
ایجاد یک تجربه سلف سرویس عالی برای ورود مشتری بدون اصطکاک ضروری است. این به کاهش اصطکاک کمک می کند زیرا خدمات مشتری همیشه برای کمک کردن وجود دارد. همه چیز مربوط به کسب و کار شما به خدمات عالی پشتیبانی مشتری بستگی دارد.
روش هایی را برای افزایش ارزش سفر مشتری در نظر بگیرید و هر فرآیندی را که می توانید ساده کنید. به عنوان مثال، می توانید یک چت زنده یا پایگاه دانش کاربر را در نظر بگیرید. به جای اینکه منتظر تماس باشید، به مشتریان اطلاع دهید که می توانید در زمان خاصی که انتخاب کرده اند با آنها تماس بگیرید.
مشتریان تجربه ای روان، ساده و سریع می خواهند. حواس پرتی و موانع جاده می تواند آنها را از ادامه سفر باز دارد. زمانی که این موضوع را درست انجام دهید، می توانید انتظار درآمد بیشتر، نرخ نگهداری بهتر و نرخ پرش بهتر را داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که این کار ادامه دارد، و برای اینکه کارها به خوبی پیش برود، تلاش می کند.
اتوماسیون را اضافه کنید
هنگامی که اتوماسیون را در داخل خود بگنجانید، می تواند استرس شما را کاهش دهد و تجربه مشتری را بهبود بخشد. این می تواند به سادگی ادغام چیزهایی مانند چت بات ها باشد. مهم نیست چه راه حلی را انتخاب می کنید، در صورت نیاز آن را تنظیم کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
هنگام راه اندازی یک کسب و کار، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید آنها را خودکار کنید تا اطمینان حاصل کنید که کاربران همیشه درگیر هستند بدون اینکه برند شما را کنار بگذارند. به علاوه، کاربران از سیستمهای پرداخت خودکار لذت میبرند، که میتواند سود بهتری نسبت به شما داشته باشد.
افکار نهایی
دلایل زیادی برای اولویت دادن به تجربه حضور مشتری بدون اصطکاک به عنوان رئیس یک کسب و کار کوچک وجود دارد. این مرحله سفر مشتری مهمترین مرحله است زیرا افراد علاقه مند را جذب می کند و آنها را به مشتری تبدیل می کند. پس از تکمیل، فروش مجدد و ارجاعات می تواند در نوک انگشتان شما باشد. اما این تنها در صورتی اتفاق میافتد که ورود کوتاه، واضح و قابل مدیریت باشد.
درک تجربه حضور مشتری، فکر کردن به راههایی برای کاهش پیچیدگی آن، و اجرای روشهایی برای بهبود ورود به سیستم میتواند مزایای مختلفی برای کسبوکار شما داشته باشد. در فرآیند نصب یکپارچه و روان، قدرت زیادی وجود دارد، بنابراین ارزش تلاش را دارد.
بیاموزید که چگونه میتوانید ورود بدون اصطکاک مشتری را با استفاده از APIهای داده فیرموگرافی Markaaz فعال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم ما صحبت کنید.