طبق گزارش اخیر فین تک تایمز، بیش از نیمی از بانکها چکهای «کسب و کار خود را بشناسید» (KYB) را انجام نمیدهند. این بررسیها اهمیت فزایندهای دارند، اما میتوانند پیچیده و زمانبر باشند، بهویژه اگر در حال انجام تأیید صحت کسبوکار به صورت دستی هستید.
انطباق با KYB در چشم انداز نظارتی فعلی بسیار مهم است. به عنوان مثال، انجام تجارت با شرکتهای غیرقانونی یا شرکتهایی که تحت تأثیر تحریمها قرار گرفتهاند، میتواند منجر به جریمههای قابلتوجه و آسیب به اعتبار شود.
برای ساده کردن فرآیند، در اینجا راهنمای ایجاد یک سیستم تأیید صحت کسب و کار مؤثر KYB است. ما KYB را در زمینه چشم انداز نظارتی، نحوه پیاده سازی رویکرد KYB مبتنی بر ریسک، و چگونگی تبدیل KYB به عنصر جدایی ناپذیر عملیات تجاری خود، مورد بحث قرار خواهیم داد.
پیمایش در چشم انداز نظارتی
محیط نظارتی احاطه کننده تأیید هویت کسب و کار مملو از موانع بالقوه ای است که می تواند حتی برای شرکت های فهیم مشکل ایجاد کند.
ابتکارات مبارزه با پولشویی (AML) مانند دستورالعمل اتحادیه اروپا برای مبارزه با پولشویی و قانون میهن پرستی ایالات متحده، سازمان ها را ملزم می کند تا هویت افرادی را که با آنها تجارت می کنند تأیید کنند و فعالیت های مشکوک را گزارش کنند. به طور مشابه، قانون اسرار بانکی (BSA) قوانینی در مورد انواع تأییدیه هایی که باید انجام دهید و زمان و نحوه اثبات کافی بودن سیستم شما دارد. به عنوان مثال، در عنوان 31، بخش 5325، قانون نوع دادههای مشتری را که بانک باید قبل از صدور چک صندوقدار بیش از 3000 دلار برای مشتری جمعآوری کند، تصریح میکند. این بخش همچنین تعهد مؤسسه برای افشای جزئیات سیستم تأیید هویت خود را به وزیر خزانه داری نشان می دهد.
یکی از تفاوت های اصلی بین مقررات داخلی و بین المللی KYB، قوانینی است که آنها را کنترل می کند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، KYB توسط BSA تنظیم می شود در حالی که KYB در اتحادیه اروپا مطابق با دستورالعمل AML است. این مهم است زیرا هر کدام قوانین و پیامدهای خاص خود را دارند.
علاوه بر این، مهم است که اصطلاحات استفاده شده در قوانین قابل اجرا را به دقت بررسی کنید. برای مثال، طبق عنوان 31—پول و امور مالی BSA، حتی اگر “در شرف انجام” عملی باشید که مقررات BSA را نقض می کند، می توانید مشمول مجازات مدنی شوید. به طور مشابه، اتحادیه اروپا در بیانیهای مطبوعاتی که مقررات جدید AML را تشریح میکند، میگوید موسسات باید هم حقایق در مورد مشتریان را تأیید کنند و هم «فعالیت مشکوک» را گزارش کنند. به عبارت دیگر، حتی اگر هیچ گونه فعالیت متقلبانه تأیید شده ای وجود نداشته باشد، مؤسسه مالی همچنان باید هر چیزی را که مشکوک است گزارش کند.
نحوه اجرای یک رویکرد KYB مبتنی بر ریسک
کاهش ریسک یکی از اهداف اولیه KYB است. رویکرد KYB مبتنی بر ریسک، سازمانها را قادر میسازد تا فرآیند راستیآزمایی خود را بر اساس سطح ریسک ناشی از هر مشتری بالقوه تنظیم کنند. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید:
-
- ریسک کسب و کار خود را ارزیابی و طبقه بندی کنید: این شامل ارزیابی خطر تقلبی است که شرکت ها به سازمان شما ارائه می دهند. سپس آنها را با توجه به سطح خطری که ارائه می دهند طبقه بندی می کنید.
-
- فرآیندهای KYB خود را بر اساس ارزیابی ریسک خود تنظیم کنید: اگر ارزیابی شما نشان داد که یک شرکت خاص دارای ریسک قابل توجهی است، فرآیندهای KYB خود را بر اساس کاهش این خطرات ایجاد کنید. برای مثال، اگر شرکت شما با شرکتهایی در کشورهایی که نیازمندیهای KYB ضعیفی دارند، تجارت میکند، از یک سیستم خودکار استفاده کنید که دادههای تجاری داخلی و بینالمللی را تأیید میکند.
-
- روابط تجاری خود را به طور مستمر نظارت و بررسی کنید: مدیران کسب و کار می توانند تصمیمات ضعیفی بگیرند. آنها ممکن است به طور ناخواسته با یک تروریست وارد تجارت شوند و در نتیجه شرکت شما را در معرض خطر قرار دهند. به این ترتیب، مهم است که به طور منظم از مشتریان خود بازبینی کنید.
یکی از عوامل مهمی که میتواند روی رویکرد KYB شما تأثیر بگذارد، دقت اطلاعات KYB است که به آنها دسترسی دارید. دقت بسیار مهم است. داده های نادرست KYB می تواند منجر به تصمیمات تجاری پرخطر شود. یک ارائه دهنده داده قابل اعتماد KYB مانند Markaaz می تواند کمک کند. میتوانید اطلاعاتی را که در اختیار دارید در فهرست Markaaz، یک پایگاه داده جامع که شامل بیش از 300 میلیون رکورد تجاری جهانی است، بررسی کنید. اگر دادهها همتراز باشند، تیم انطباق شما میتواند مراحل بعدی را ادامه دهد. در غیر این صورت، می توانید تصمیم بگیرید که آیا مشارکت تجاری را بیشتر بررسی کنید یا به طور کلی رد کنید.
تبدیل تأیید KYB به بخشی جدایی ناپذیر از عملیات تجاری
برای اینکه راستیآزمایی KYB را به یک جنبه جدایی ناپذیر از عملیات خود تبدیل کنید، ضروری است که خطمشیها و رویههای داخلی را برای تأیید کسبوکار تنظیم کنید. برای مثال، اجرای تمام اطلاعات ارائه شده توسط مشتری از طریق یک سرویس شخص ثالث که در KYB تخصص دارد، اجباری کنید.
میتوانید این مراحل را دنبال کنید تا KYB را در تار و پود کسبوکار خود ببافید:
-
- ارائه آموزش در مورد الزامات KYB:اعضای تیم های انطباق و مشتری باید بدانند که KYB شامل چه چیزهایی می شود و چگونه مشکلات بالقوه را شناسایی کنند. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار با استفاده از حساب جاری شرکت دیگری اقدام به خرید کالا یا خدمات کند، این می تواند نشانه ای باشد که آنها در حال پولشویی هستند.
-
- از فرآیندهای KYB کارآمد و کاربرپسند اطمینان حاصل کنید:سیستم های KYB شما باید به اندازه کافی ساده باشد تا حتی کارمندان جدید، به ویژه آنهایی که هنوز در حال یادگیری نحوه رسیدگی به چک های KYB هستند، آن را درک کنند.
-
- مسائل مربوط به حریم خصوصی و حفاظت از داده ها را در نظر بگیرید:با اطمینان از مطابقت با قانون حقوق حریم خصوصی کالیفرنیا، HIPAA، GDPR اتحادیه اروپا، و سایر الزامات مربوط به انطباق، می توانید خطر جریمه یا آسیب به اعتبار را کاهش دهید.
امروز یک سیستم تأیید KYB مؤثر ایجاد کنید
پیمایش در چشمانداز پیچیده نظارتی KYB با ارزیابی ریسکهای انجام تجارت با شرکتهای متقلب یا کسانی که درگیر پولشویی هستند، شروع میشود، سپس با استفاده از آنچه پیدا میکنید یک سیستم راستیآزمایی را راهاندازی کنید که از سازمان شما محافظت میکند. با تبدیل KYB به عنصر مرکزی عملیات خود، می توانید خطر خارج شدن از خط استانداردهای نظارتی و قربانی شدن قربانی تقلب را کاهش دهید.
هنگامی که Markaaz به آبشار KYB شما اضافه می شود، می تواند شکاف های مهمی را در پوشش داده های شما پر کند. ما دادههای SMB را داریم که سایر ارائهدهندگان فاقد آن هستند و میتوانیم مشاغل با اندازههای مختلف را از سراسر جهان پوشش دهیم. با Markaaz، میتوانید موارد مثبت و منفی کاذب را کاهش دهید و کسبوکارها را بهطور قابل اعتماد در 2 ثانیه تأیید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید.