بسیاری از کسبوکارهای کوچک و متوسط (SMB) اغلب شرکتهای بزرگ را رقبای سرسختی میبینند که میتوانند موفقیت کسبوکارشان را تهدید کنند. در حالی که این ممکن است درست باشد اگر شما یک رقیب مستقیم باشید، همچنین پتانسیل بسیار زیادی در مشارکت با شرکت های بزرگ وجود دارد. پذیرش یک همکاری می تواند درهای جدیدی را برای رشد و موفقیت باز کند.
مشارکت بین کسب و کارهای کوچک و شرکت ها می تواند به اشکال مختلف باشد که هر کدام امکانات منحصر به فردی را ارائه می دهند. همکاری با یک شرکت می تواند به شما کمک کند پایگاه مشتری خود را رشد دهید، به بازارهای جدید گسترش دهید، و مجموعه ای از مزایای دیگر را ایجاد کنید که می تواند به کسب و کار شما به ارتفاعات جدید کمک کند. درک ویژگی های این روابط می تواند به شما کمک کند تا به طور موثر و مطمئن کسب و کار خود را برای سرمایه گذاری از این فرصت های استراتژیک قرار دهید.
در مقاله زیر، چهار فرصت مختلف مشارکت سازمانی را بررسی می کنیم و نکاتی را برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما یک شریک جذاب است، به اشتراک می گذاریم.
چهار نوع مشارکت تجاری کوچک و شرکتی
1. مشارکت های مبتنی بر مشتری
مشارکت مبتنی بر مشتری می تواند هم ثبات درآمد و هم پتانسیل رشد ایجاد کند. ارائه خدمات به شرکت های بزرگ و قابل تشخیص نیز می تواند شهرت و اعتبار شما را در بازار افزایش دهد. در حالی که این قراردادهای بزرگ یک هدف برای بسیاری از صاحبان مشاغل است، اما تضمین آنها مستلزم کمی کار اولیه است.
اول، شما باید با ارائه راهحلهای منحصربهفرد و متناسب که میتواند نیازهای سازمان را بهتر از راهحلهای خارج از قفسه برآورده کند، برای شرکتها ارزش ایجاد کنید. همچنین نشان دادن توانایی ارائه خدمات شخصیشدهتر و دقیقتر به مشتریان یا توانایی ارائه قیمتهای رقابتیتر مفید است.
برای تبدیل شدن به یک شریک عرضه جذاب برای یک مشتری سازمانی، باید نیازها، اهداف و فرآیندهای شرکت را کاملاً درک کنید. این شامل استانداردهای شرکت برای کیفیت، جدول زمانی و انتظارات برای ارتباطات و گزارش است. همچنین مهم است که به وضوح توضیح دهید که چرا محصول یا خدمات شما منحصر به فرد است و چگونه می تواند برای شرکت مفید باشد. علاوه بر این، ایجاد اعتبار با نمایش موفقیتهای گذشته، دریافت گواهیهای مربوطه، و ارائه مطالعات موردی یا اظهارنظرهای مشتری بسیار مهم است.
2. مشارکت های توزیعی
کسب و کار شما همچنین می تواند به عنوان یک توزیع کننده یا فروشنده برای شرکت های بزرگتر عمل کند و به آنها امکان دسترسی به بازارهای جدید یا بخش های مشتریان را بدهد. در این چیدمان می توانید از فروش محصولات شناخته شده برندهای معتبر بهره مند شوید.
برعکس، شرکت ها می توانند یک توزیع کننده برای شما باشند. این می تواند منجر به افزایش دسترسی به بازار و بهبود دیده شدن برند شود. استفاده از شبکه های توزیع شرکت می تواند در زمان و منابع قابل توجهی صرفه جویی کند. شرکتها میتوانند با ارائه محصولات و خدمات نوآورانه یا خاص شما سود ببرند، که میتواند به آنها در جذب و حفظ مشتریان کمک کند.
برای تبدیل شدن به یک شریک توزیع جذاب، کسب و کار شما باید شکاف موجود در محصولات یا خدمات شرکت را پر کند و برای پایگاه مشتریان خود جذاب باشد. اطمینان حاصل کنید که محصولات یا خدمات شما با استانداردهای کیفیت و سازگاری بالا مطابقت دارند و نشان دهید که آماده هستید تا تولید را در صورت نیاز برای پاسخگویی به افزایش تقاضا افزایش دهید.
3. اتحادهای استراتژیک
اتحادهای استراتژیک به گونه ای طراحی شده اند که از قدرت و منابع هر حزب برای دستیابی به اهداف مشترک استفاده کنند. این نوع مشارکت ممکن است شامل تحقیق و توسعه مشترک، تلاش های بازاریابی مشترک، یا ترکیب منابع برای ایجاد محصولات یا خدمات جدید باشد.
کسب و کار شما می تواند از منابعی که یک شرکت بزرگ ارائه می دهد بهره مند شود. بسته به ترتیب، این ممکن است شامل سرمایه، فناوری، تخصص یا دسترسی به بازار باشد. این می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به طور بالقوه در بازارها یا بخش های جدید رشد داده و گسترش دهید. در عین حال، یک اتحاد استراتژیک با کسب و کار شما میتواند به شرکتها کمک کند تا در مناطق جغرافیایی جدید گسترش پیدا کنند و به آنها اجازه میدهد از چابکی، نوآوری و انعطافپذیری که شما ارائه میدهید بهره ببرند.
برای تبدیل شدن به یک شریک استراتژیک جذاب، باید ارزش پیشنهادی خود را به وضوح بیان کنید، به ویژه در مورد آنچه می توانید به اتحاد بیاورید. این ممکن است بسته به شرایط متفاوت باشد، اما ممکن است شامل ارائه یک محصول یا خدمات منحصر به فرد، دانش بازار خاص یا فناوری نوآورانه باشد.
اعتماد نیز حیاتی است. شما باید نشان دهید که قابل اعتماد، حرفه ای و قادر به انجام تعهدات هستید. بهعلاوه، معمولاً شرکتها به دنبال شرکایی میگردند که از نظر مالی باثبات باشند و یک مدل تجاری پایدار داشته باشند.
برای اثبات این موضوع، مطمئن شوید که ردپای دیجیتالی کسب و کار شما دقیق است و سوابق عمومی شما به روز شده و بدون خطا هستند. همچنین، مطمئن شوید که میتوانید مشروعیت و دوام کسبوکار خود را با در اختیار داشتن تمام اسناد تجاری و مالی اخیر خود ثابت کنید. داشتن این اطلاعات ضروری سازماندهی شده و به راحتی قابل اشتراکگذاری به روشی امن، به سرعت برای شرکتهایی که سعی و کوشش خود را در مورد شرکای تجاری استراتژیک بالقوه انجام میدهند، اعتماد ایجاد میکند.
4. کسب
در برخی موارد، شرکتهای بزرگ ممکن است ارزشی برای کسب کسبوکار کوچک شما داشته باشند. در حالی که این امر مستلزم واگذاری کنترل است، اما می تواند منجر به رشد قابل توجه و دسترسی به منابع جدید شود. خریدها اغلب با سود مالی قابل توجهی برای شما همراه هستند، زیرا شرکت معمولاً قیمت خریدی را ارائه می دهد که بازگشت سرمایه را برای شما، مالکان یا سهامداران شما فراهم می کند.
پیوستن نیروها به یک شرکت بزرگتر همچنین دسترسی به منابع مالی، فناوری و عملیاتی بیشتری را فراهم می کند و رشد و گسترش سریعتر را ممکن می سازد. در بسیاری از موارد، میتوانید از حضور تثبیتشده شرکت در بازار استفاده کنید، به پایگاه مشتریان بزرگتری برسید و به سرعت سهم بازار خود را گسترش دهید.
شرکت ها اغلب به دنبال کسب SMB هایی هستند که به آنها امکان می دهد محصولات یا خدمات خود را گسترش دهند، وارد بازارهای جدید شوند یا به مهارت ها یا فناوری های تخصصی که با اهداف استراتژیک آنها همسو هستند دسترسی پیدا کنند. برای تبدیل شدن به یک هدف جذب جذاب، باید روی ارائه یک پیشنهاد ارزش قوی، مانند محصولات نوآورانه، خدمات متمایز، یا حضور در بازار متمرکز تمرکز کنید.
نشان دادن سابقه ثبات مالی، رشد و سودآوری بسیار مهم است. ارائه دادهها و پیشبینیهای مالی واضح و دقیق به شما امکان میدهد با نشان دادن بازده سرمایهگذاری بالقوه، خریدها را جذب کنید.
علاوه بر این، می توانید با برجسته کردن هر گونه حق ثبت اختراع، علائم تجاری، فناوری های اختصاصی یا دارایی های مالکیت معنوی که می تواند مزیت رقابتی شرکت را افزایش دهد، تجارت خود را جذاب تر کنید. همچنین مهم است که شناسایی و بیان کنید که چگونه قابلیت ها، منابع یا حضور در بازار خاص شما می تواند هم افزایی ایجاد کند که منجر به منافع متقابل و فرصت های رشد شود.
قرار دادن کسب و کار خود در بهترین شرایط برای مشارکت سازمانی
شراکت های تجاری و شرکت های کوچک می تواند مزایای زیادی برای هر دو طرف ایجاد کند. برای تبدیل شدن به شرکای جذاب برای شرکت ها، باید ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود را به نمایش بگذارید، قابلیت اطمینان را نشان دهید و ثبات مالی را به نمایش بگذارید. در حالی که ممکن است این یک چشم انداز طاقت فرسا به نظر برسد، لزومی ندارد.
داشبورد Markaaz پشتیبانی ارزشمندی را برای شما در طول سفر شراکت فراهم می کند. با آسان کردن مشاهده و به روز رسانی داده های کسب و کار خود، این پلت فرم به شما امکان می دهد به راحتی اعتبار خود را افزایش دهید و عملیات خود را ساده کنید. صندوق ذخیرهسازی اسناد و اشتراکگذاری دادههای کسبوکار رضایتمند ما بهمنظور کمک به شما برای تأیید سریع و ورود به عنوان مشتری یا شریک طراحی شدهاند، و فهرست راهنمای Markaaz از 300 میلیون کسبوکار به شما این امکان را میدهد تا به راحتی شرکا و فروشندههای بالقوه تأیید شده را پیدا کنید. برای شروع امروز در داشبورد Markaaz ثبت نام کنید.