یکی از اساسیترین روشها برای سازمانها برای یافتن و تأیید مشتریان مشاغل کوچک، استفاده از دادههای فیرموگرافیک است
این داده ها بینشی از ویژگی ها، عملیات و پتانسیل رشد یک کسب و کار کوچک می دهد. درک اینکه دادههای فیرموگرافیک دقیقاً در مورد چیست، میتواند به شما ایدههایی درباره نحوه استفاده از این اطلاعات در نصب، نظارت، و فراتر از آن در کسبوکارهای کوچک بدهد.
امروز، ما دقیقاً به دنبال چیستی دادههای فیرموگرافیک هستیم، از جمله اینکه از کجا آمده است، از چه چیزی تشکیل شده است، و چه دادههای نامرتبطی برای نیازهای شرکت شما با آن ترکیب میشوند. صرف نظر از صنعت یا محصولاتی که ارائه می کنید، دسترسی به اطلاعات دقیق فیرموگرافیک برای موفقیت ضروری است.
چه چیزی داده های فیرموگرافیک را منحصر به فرد می کند؟
گاهی اوقات به عنوان “داده های جمعیتی شرکت” شناخته می شود، داده های فیرموگرافیک اطلاعاتی است که به ویژگی های اساسی یک کسب و کار یا سازمان مربوط می شود. بیشتر برای تحقیق در مورد مشتریان بالقوه، یافتن مخاطبان هدف یا نظارت بر مشتریانی که قبلاً نصب شده اند استفاده می شود. این شامل انواع اطلاعات، از جمله ساختار سازمانی، تعداد کارکنان، مکان، صنعت، ارزش بازار و جزئیات عملکرد یک شرکت است.
همانطور که گفته شد، بسیاری از دادههای فیرموگرافیک بهعنوان خوشههایی از اطلاعات طراحی میشوند که بخشهای مختلف بخش بازار یک کسبوکار کوچک را تعریف میکنند. بخشبندی بازار را میتوان برای همه چیز از بازاریابی B2B گرفته تا فروش، هوشمندی بازار، نصب و نظارت و غیره استفاده کرد.
داده های فیرموگرافیک از کجا می آیند؟
خبر خوب در مورد داده های فیرموگرافیک این است که دسترسی به آنها همیشه دشوار نیست. در بیشتر موارد، کسب و کارهای کوچک مقدار زیادی از این اطلاعات را در پروفایل آنلاین و وب سایت خود خواهند داشت.
برای کسبوکارهای عمومی، دادههای فیرموگرافیک را در وبسایتهای خبری، در وبسایت آنها، در بیانیههای مطبوعاتی و در طول گزارشهای تماس کسب درآمد خواهید یافت. این شکلی از داده های خود گزارش شده است. اغلب می توان آن را در اظهارنامه های مالیاتی و ثبت شرکت های عمومی یافت. رسانه های اجتماعی همچنین می توانند روشی برای دریافت برخی از داده ها باشند.
منبع دیگری از داده های فیرموگرافیک از منابع شخص ثالث در دسترس است. ممکن است توسط طرف های دیگر فهرست یا تفسیر شود و داده های مشتق شده در مورد یک سازمان در نظر گرفته شود.
در نهایت، برخی از منابع داده چیزی را ارائه می دهند که به عنوان داده تایید شده شناخته می شود. این به صورت دستی توسط یک فرد یا سازمان تأیید می شود. به عنوان مثال، ممکن است یک نفر از طریق ایمیل یا تماس تلفنی سؤالاتی را برای پرسنل شرکت ارسال کند و فردی که برای شرکت کار می کند داده ها را تأیید می کند. در حالی که هر کسی می تواند این فرآیند را طی کند، اغلب زمان زیادی را می گیرد و در عمل گران است.
به عنوان یک شرکت، نیازی به هدر دادن زمان برای تبدیل شدن به یک متخصص داده ندارید.
در مورد شرکت های خصوصی مانند مشاغل کوچک، داده های فیرموگرافیک ممکن است در حوزه عمومی در دسترس نباشد. این مستلزم آن است که کسی آن را از جاهای دیگر جمع آوری کند. اطلاعات از رسانه های اجتماعی، بیانیه های مطبوعاتی و مقالات خبری ممکن است برای به دست آوردن تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد یک سازمان جمع آوری شوند.
فهرست دادههای Markaaz دارای مشاغل تأیید شده است تا ساعتها تحقیق را از بین ببرد.
داده های فیرموگرافیک از چه چیزی تشکیل شده است؟
بسیاری از نقاط داده مختلف در زیر داده های فیرموگرافیک گنجانده شده است. در زیر لیستی از برخی از متداول ترین ویژگی های مرتبط با این نوع داده آورده شده است:
- ساختار شرکت: شرکت های مادر، مراکز تحویل، دفاتر مرکزی و شرکت های تابعه. از این اطلاعات می توان برای تعیین اهداف یک سازمان استفاده کرد. به عنوان مثال، یک سازمان غیرانتفاعی، مذهبی یا خیریه اهداف بسیار منحصر به فردی در مقایسه با یک دولت یا سازمان سودآور خواهد داشت.
- اندازه شرکت: تعداد کارکنان، مقیاس عملیات، درآمد سالانه به میلیون، محدوده کارمند، و محدوده درآمد. این بخش مهمی از تقسیمبندی بازار است و میتواند برای بازاریابی، گسترش فروش، اهداف سرمایهگذاری و هوشمندی بازار استفاده شود.
- حضور وب و رسانه های اجتماعی: وب سایت، صفحه توییتر، صفحه فیس بوک، صفحه لینکدین و رتبه وب سایت.
- جزئیات تماس: کشور، آدرس، شهر، ایالت، کد پستی، شماره تلفن و آدرس ایمیل.
- داده های مربوط به مشتریان: داده های جمعیتی، بازار هدف، مشتریان بالقوه، دامنه های مشتری، تعداد مشتریان و نوع مشتریان.
- صنعت: صنعت اولیه، کد و شرح SIC اولیه (طبقه بندی صنعتی استاندارد)، و کد NAICS (سیستم طبقه بندی صنعت آمریکای شمالی). اطلاعات صنعت اغلب به عنوان نقطه شروعی برای تقسیم بندی بازار استفاده می شود.
- تکنولوژی: API ها، سیستم عامل ها، زبان های برنامه نویسی، سخت افزار، نرم افزار، سرویس ها، ابزارها و برنامه های کاربردی دیگر.
- درآمد: محدوده درآمد، به روز رسانی ترازنامه و گردش مالی سه ماهه یا سالانه. این اطلاعاتی را برای چرخههای توسعه و فروش فراهم میکند. این می تواند نشان دهد که آیا یک کسب و کار در حال کوچک شدن یا گسترش است و چه اتفاقی ممکن است در آینده بیفتد.
- جزئیات عملکرد شرکت: رتبه اعتباری، سود سالانه و سه ماهه، اعداد فروش و طول چرخه فروش.
- داده های جغرافیایی: موقعیت مشتریان، از جمله آدرس، کد پستی، ایالت، شهر، کشور و منطقه، محل دفتر مرکزی شرکت و مراکز تحویل. دادههای مربوط به مکان میتواند به فرصتهای تجاری، چالشها یا رشد اشاره کند.
دقیقاً می توانید ببینید چه مقدار اطلاعات مهم در داده های فیرموگرافیک گنجانده شده است. با این حال، این تنها منبع داده های مهمی نیست که ممکن است مورد نیاز باشد. دیدگاهها، احساسات و اشارههای محصول معمولاً در دادههای فیرموگرافیک گنجانده نمیشوند، اما میتوانند اطلاعات روشنگرانهای در مورد نحوه عملکرد یک سازمان و مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوند را ارائه دهند.
چه چیزی در داده های فیرموگرافیک گنجانده نشده است؟
همانطور که گفته شد، داده های فیرموگرافیک مهم هستند، اما این تنها داده ای نیست که باید از آن آگاه بود. انواع مختلفی از داده ها وجود دارد که معمولاً هنگام جستجوی داده های فیرموگرافیک آنها را پیدا نمی کنید. چه در حال انجام تحقیقات دستی یا پرداخت هزینه برای داده های جمع آوری شده باشید، مطمئن شوید که از آنچه ارائه می شود و چه چیزی ممکن است نباشد آگاه باشید.
داده های انطباق
یکی از چیزهایی که معمولاً در داده های فیرموگرافیک گنجانده نمی شود، اطلاعات مربوط به انطباق سازمان است. انطباق داده ها شکلی از حکمرانی است که یک کسب و کار برای اطمینان از رعایت تمام استانداردها، مقررات و قوانین اعمال می کند. بر مدیریت، ذخیره سازی، سازماندهی و در اختیار داشتن اطلاعات برای جلوگیری از سازش، سوء استفاده، سرقت یا از دست دادن تمرکز دارد.
استانداردها و مقررات مورد استفاده توسط یک شرکت تعیین می کند که چه بخش هایی از داده ها باید محافظت شوند و چگونه این کار باید انجام شود. اطلاعات مربوط به انطباق ضروری است زیرا نشان می دهد که آیا یک کسب و کار در حال حرکت به جلو است و چیزها را ایمن و محافظت می کند یا ممکن است در حال کاهش باشد. مطمئن شوید که این اطلاعات را همراه با داده های فیرموگرافیک دارید.
داده های AML
داده های AML (ضد پول شویی) بر فرآیندها، مقررات و قوانینی تمرکز می کند که یک کسب و کار برای جلوگیری از جرائم مالی باید از آنها پیروی کند. پولشویی روشی است که توسط مجرمان برای پنهان کردن وجوه از خدمات غیرقانونی مانند تامین مالی تروریسم، قاچاق انسان و خرید و فروش مواد مخدر استفاده می شود. هر کسبوکاری که پول جابهجا میکند باید با مقررات AML مطابقت داشته باشد، که بخشی از آن به معنای داشتن یک برنامه انطباق است.
آژانسهایی مانند OFAC، FATF، و FinCEN دائما قوانین AML را اصلاح و گسترش میدهند تا اطمینان حاصل کنند که شرکتها از کسانی که بد نیت عمل میکنند جلوتر میمانند. در حالی که ممکن است به نظر برسد که بانک ها تنها کسانی هستند که باید رعایت کنند، این درست نیست. پلتفرمهای بازی، شرکتهای فنآوری مالی، ارزهای دیجیتال و بازارهای آنلاین نیز برای جلوگیری از جریمه یا بدتر از آن باید برنامه AFL مناسب را در دسترس داشته باشند.
داده های PEP
PEP (افراد متعرض سیاسی) کسانی هستند که مقامات دولتی، سران کشورها یا موارد مشابه هستند، مانند اعضای هیئت مدیره سازمان های بین المللی، روسای بانک مرکزی، افسران عالی رتبه نظامی، قضات عالی رتبه و مدیران ارشد دولتی.
به همه این افراد نوعی کارکرد عمومی برجسته سپرده شده است. کسبوکارها باید اطلاعات مربوط به این افراد را به عنوان بخشی از پایگاه دادههای بررسی دقیق خود یکپارچه کنند.
PEP ها اغلب دارای قدرت نفوذ و قدرت هستند که باعث می شود دیگران آنها را برای رشوه خواری و تلاش های فساد از جمله تامین مالی تروریسم و پولشویی هدف قرار دهند. به این ترتیب، استفاده از اقدامات AML برای مدیریت، کاهش و شناسایی این خطرات مهم است. متأسفانه، این اطلاعاتی نیست که در داده های فیرموگرافیک پیدا کنید.
داده های سلامت کسب و کار
نوع نهایی داده که بسیار مهم است اما در داده های فیرموگرافیک گنجانده نشده است، داده های سلامت کسب و کار است. بسیاری از شاخص های کلیدی مختلف عملکرد بینشی را در مورد عملکرد یک کسب و کار خاص ارائه می دهند. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از درآمد، هزینه های مستقیم، سربار، حاشیه سود ناخالص و حاشیه سود خالص. برخی از این عوامل در دادههای فیرموگرافیک فهرست شدهاند، اما شما باید کار را انجام دهید تا همه آنها را کنار هم قرار دهید تا ایدهای از عملکرد یک شرکت به دست آورید.
البته، اینها تنها مرتبط ترین عوامل مرتبط با سلامت کسب و کار هستند. تعداد مشتریان، میزان رشد، رشد بازار، تعداد کارمندان و موارد دیگر نیز می تواند بخشی از معادله باشد. جستجوی این اطلاعات اضافی (یا انتخاب ارائه دهنده ای که آن را برای شما گردآوری می کند) بهترین راه برای اطمینان از موفقیت است.
افکار نهایی
همانطور که می بینید، داده های فیرموگرافیک مزایای زیادی را برای یک تجارت کارآفرین ارائه می دهد. اما مهم است که مطمئن شوید همه انواع داده های مورد نیاز خود را دارید، فرموگرافیک و غیره. چه در زمینه تولید، خردهفروشی، تجارت الکترونیک، کالاهای مصرفی، بیمه، فناوری یا چیز دیگری فعالیت کنید، دادهها کلید موفقیت هستند.
راه های متعددی برای دسترسی به داده های فیرموگرافیک وجود دارد، مانند درخواست داده های گزارش شده توسط خود، تحقیق در مورد داده ها یا استنباط داده ها از گزارش های عمومی. با این حال، سادهترین راه کار با ارائهدهندهای است که این فرآیند را ساده میکند. در Markaaz، دادههای فیرموگرافیک، و همچنین معیارهای سلامت کسبوکار، دادههای انطباق و موارد دیگر را ارائه میکنیم.
امروز با ما تماس بگیرید تا درباره گزینههای دادههای فیرموگرافیک ما بیشتر بدانید و همچنین چگونه میتوانیم به سادهسازی ورود مشتری برای کسبوکار شما کمک کنیم.