آیا تا به حال شنیده اید که هزینه جذب یک مشتری جدید تا 25 برابر بیشتر از نگه داشتن یک مشتری موجود است؟
این رقم بسیار دیوانه کننده ای است، اما این از دقت آن کم نمی کند. حتی وقتی اعداد را کنار می گذارید، هرکسی که یک کسب و کار کوچک دارد می داند وفاداری مشتری چقدر مهم است. این مشتریان نظرات عالی می نویسند، محصولات جدید را امتحان می کنند و محصولات شما را با دیگران به اشتراک می گذارند.
حفظ مشتریان کسب و کارهای کوچک می تواند یک چالش باشد، به خصوص در برخی از صنایع. به عنوان مثال، یک مطالعه در مورد برنامه ها نشان می دهد که از هر چهار کاربر فقط یک نفر یک برنامه را بیش از یک بار باز می کند.
با دانستن این موضوع، ممکن است تعجب کنید که برای بازگرداندن مشتریان مشاغل کوچک چه چیزی لازم است. پاسخ با فرآیند ورود مشتری شروع می شود. این مقاله به بررسی فرآیند کاربران داخلی میپردازد و آنها را به عنوان مشتریان برای آینده نزدیک نگه میدارد، چیزی که مطمئناً شرکت شما را به موفقیت میرساند.
پذیرش مشتری چیست؟
پذیرش مشتری در کسب و کارهای کوچک فرآیندی است که در آن کاربران جدید مورد نظر خود را وارد کرده و آنها را برای موفقیت با استفاده از خدمات یا محصول خود تنظیم می کنید. این مرحله از تجربه مشتری به کاربران امکان می دهد یاد بگیرند که چگونه از محصولات شما استفاده کنند، محصول چگونه در زندگی آنها قرار می گیرد و محصول چه ارزشی به آنها ارائه می دهد.
بسته به صنعت، فرآیند پذیرش مشتری در کسب و کار کوچک شما ممکن است با کسب و کار بعدی متفاوت باشد. با این حال، این راهنما بر روی کسانی تمرکز میکند که با اعتبار کار میکنند و ممکن است مشتریان تجاری کوچکی داشته باشند که اشتراکهای محصول کوچک تا بسیار بزرگ را خریداری میکنند.
ورود کی شروع می شود؟
در مورد پاسخ به این سوال بحث هایی وجود دارد. بسیاری از مردم می گویند که ورود به سیستم اولین باری است که با شخصی که ممکن است در آینده مشتری باشد صحبت می کنید. دیگران ادعا می کنند که ورود تنها زمانی آغاز می شود که شخصی برای یک محصول خدماتی ثبت نام کند. در هر صورت، بعد از اینکه یک مشتری کسبوکار کوچک اطلاعات خود را در اختیار شما قرار میدهد، اوضاع شروع میشود.
چه زمانی که شخصی برای نام تجاری شما چت می فرستد، چه زمانی که شروع به پرداخت هزینه خدمات می کند، ورود به سیستم را شروع کنید، این لحظه برای مشتری و شرکت بسیار مهم است. در این مورد می خواهیم استدلال میانی را در نظر بگیریم. ورود به سیستم زمانی شروع میشود که شخصی یک حساب کاربری ایجاد کند، زیرا به مشتری بودن علاقه نشان میدهد.
دلایل ورود مهم است
Onboarding لحظه ای است که زمینه را برای سایر تعاملات کسب و کار کوچک با شرکت شما فراهم می کند. Onboarding فرصتی برای شرکت ها است تا اولین تصور مثبت از تجارت خود را برای مشتری ایجاد کنند. همچنین بهترین فرصت برای ارتباط با ارزش ها و مزایای مرتبط با محصول یا خدمات است. با صرف زمان برای ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتریان کسب و کار کوچک برای تصمیم گیری آگاهانه، می تواند منجر به وفاداری و رضایت طولانی مدت مشتری شود.
ورود به سیستم همچنین بهترین زمان برای تعیین انتظارات مناسب و اطمینان از اینکه مشتریان درک خوبی از آنچه از محصول یا خدماتی که برای آن ثبت نام می کنند دارند، دارند. این تلاش همچنین می تواند به کاهش گردش مالی مشتری کمک کند، زیرا مشتریان در صورت داشتن اولین برداشت مثبت، احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند.
حتی قبل از اینکه شخصی در شرکت شما ثبت نام کند، اغلب درباره شما از کاربران شنیده است، وب سایت شما را دیده و برخی از نظرات پیشنهادات شما را خوانده است. وقتی آنها نزد شما می آیند، زمان آن است که به آنها نشان دهید که تصمیم درستی گرفته اند.
یکی از مهم ترین بخش های onboarding نشان دادن این است که می توانید مشکلی را برای کاربر حل کنید. این زمان برای نشان دادن این است که می توانید زندگی را آسان تر کنید و به زندگی روزمره دیگران ارزش بیافزایید.
با این حال، ورود به سیستم زمانی است که شما در مورد مشتریان خود و اینکه چه کسانی هستند بیشتر بدانید. ممکن است شما اطلاعات آموزشی ارائه دهید، اما مشتری کسب و کار کوچک نیز باید همینطور باشد. هرچه بیشتر در مورد مشتری بدانید، برای پاسخگویی به نیازهای او مجهزتر خواهید بود.
از آنجایی که چنین است، بسیاری از شرکتها از ارسال نظرسنجی تحقیقات بازار چه در حین یا مستقیماً پس از فرآیند ورود سود میبرند.
صاحبان مشاغل کوچک در هنگام ورود به هواپیما به چه چیزی نیاز دارند؟
هدف از ورود مشتری این است که کسی را به استفاده از محصولات شما بیاورید. مجموعه مراحل ورود به سیستم میتواند متفاوت باشد، اما اغلب شامل فعالسازی حساب، ایمیلهای خوشآمدگویی، آموزشهای ویدیویی، معرفی محصول و گزینههای خدمات مشتری میشود.
آموزش نحوه شروع به مشتری کسب و کار کوچک، بخش مهمی از ورود است. با این حال، چیزهایی نیز وجود دارد که ممکن است خودتان از مشتری نیاز داشته باشید. برای کسانی که به مشتریان اعتبار می دهند، خواه افراد یا مشاغل، چندین بخش از اطلاعات باید در طول سوار شدن به شما ارائه شود.
امتیازات اعتباری
زمانی که با مشتریان جدید سپری می کنید به آنچه که قصد سفارش دادن دارند و اهمیت آنها برای کسب و کار شما بستگی دارد. این موضوع میزان اطلاعات دفتر اعتباری را که به دست می آورید، افشای اطلاعات مالی مورد نیاز و اینکه آیا یک تحقیق پیشینه مورد نیاز است، تعیین می کند.
سه سطح طبقه بندی برای مشتریان وجود دارد که باید در ورود به هواپیما در نظر گرفته شوند. این موارد شامل موارد زیر است:
- محدودیت های کوچک: یک امتیاز اعتباری مناسب و درخواست در این مورد کافی خواهد بود. درخواست پرداخت مبتنی بر کارت اعتباری نیز می تواند به جای داشتن شرایط باز برای کسانی که حساب های کوچک دارند استفاده شود. کارمزد کارت اعتباری اندک است و می تواند از مشکلات جمع آوری در آینده جلوگیری کند.
- محدودیت های متوسط: بررسی مراجع و گزارش استاندارد برای افرادی که محدودیت متوسطی در کسب و کار شما دارند مفید است. ببینید آیا آنها تمایل دارند قبوض را به موقع پرداخت کنند یا خیر. اگر نه، در نظر بگیرید که آیا میخواهید موارد احتمالی دیگری مانند اندازههای کوچکتر سفارش یا پرداختهای جزئی از پیش تعیین کنید.
- محدودیت های بزرگ: تجزیه و تحلیل صورت های مالی و بررسی اعتبار کامل برای مشتریانی که پیشنهادهای بزرگ ارائه می کنند مهم است. موارد کلیدی که باید به آنها توجه کرد، بار بدهی و نقدینگی است. گزارش دفتر اعتباری و بررسی مراجع تامین کننده از طریق یک برنامه کاربردی شروع خوبی است.
در حین بررسی این اطلاعات در هنگام ورود، در نظر بگیرید که آیا اعتبار در مقایسه با میزان تحمل ریسک شرکت در سطح پایین است یا بالا.
داده های کسب و کار
همچنین توجه به داده های کسب و کار هنگام ورود به مشتری برای دریافت اعتبار بسیار مهم است. اطلاعات کسب و کار شامل چندین عامل در مورد مشتری به عنوان یک کسب و کار است. این شامل مواردی مانند نام شرکت، آدرس، و شناسه ها (مانند EIN و شماره مجوز کسب و کار) است. دادههای تجاری همچنین شامل نوع نهاد، اطلاعات قرارداد، نام مالکان و درصد مالکیت و سایر شرکتهای وابسته است.
وقتی شخصی را برای دریافت اعتبار سوار میکنید، بهتر است از او بخواهید از طریق سیستم دیجیتال شما درخواستی را پر کند. این به شما امکان میدهد قبل از تصمیمگیری، تمام اطلاعاتی را که در مورد یک مشتری نیاز دارید، بیاموزید. این برنامه اغلب اولین مرحله ورود است و شامل تمام اطلاعات تجاری مورد نیاز شما می شود.
مستندات
سومین بخش مهم از اطلاعات مورد نیاز برای سوار شدن در زمان اعتبار، مستندات است. این مدرکی است که نشان می دهد تمام مواردی که در برنامه به شما ارائه می شود درست است. اسناد واقعی مورد نیاز شما بر اساس شرکت، صنعت و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید متفاوت است.
با این حال، چند چیز معمول است که شامل شود. مقادیر تخمینی سفارش اولیه، خریدهای تخمینی سالانه، چندین مرجع تجاری و روابط بانکی برای به دست آوردن اطلاعات بسیار مهم هستند. یک وکیل می تواند قبل از اینکه تصمیم بگیرید و شخصی را به عنوان مشتری انتخاب کنید، تمام اسناد ارائه شده را بررسی کند.
اسناد، امتیازات اعتباری کسبوکار، امتیازهای ریسک، دادههای فیرموگرافیک، و همچنین امتیازهای انطباق و ریسک برای کسبوکار شما در API داخلی Markaaz در دسترس هستند، که از فهرست راهنمای Markaaz بیش از 300 میلیون کسبوکار جهانی استفاده میکند که 98 درصد آنها مشاغل کوچک هستند. داده های ورود دقیق به تیم خود را ارائه دهید.
با ادغامهای سفارشی موجود که به داشبورد Markaaz متصل میشوند، کسبوکارهای کوچکی که با آنها کار میکنید میتوانند اشتراکگذاری اسناد مبتنی بر رضایت را از Markaaz Vault فعال کنند، به این معنی که شرکت شما همه دادههایی را که برای ورود موفقیتآمیز به مشتریان کسبوکار کوچک شما نیاز دارد، دارد.
اکنون با تیم ما تماس بگیرید تا درباره API های داخلی ما بیشتر بدانید.
CTA
افکار نهایی
فرآیند پذیرش مشتری یکی از ضروری ترین بخش های سفر مشتری است. هدف اصلی این است که اطمینان حاصل شود که کاربران جدید برای استفاده از محصول یا خدمات تنظیم شده اند، که ممکن است شامل انتقال داده ها از یک شکل نرم افزار به شکل دیگر باشد که در آن مشتریان یاد می گیرند از کالایی که برای خرید انتخاب کرده اند استفاده کنند. انواع مختلفی از اطلاعات در ورود به هواپیما وجود دارد، و مهم است که این موارد را ایمن و ایمن نگه دارید.
ورود مشتری بسیار مهم است زیرا به کاهش تعداد مشتریانی که از خدمات یا محصول شما استفاده نمی کنند کمک می کند. به یاد داشته باشید که یک فرآیند عالی ورود اولین گام برای ایجاد یک تجربه مشتری موفق است. مطمئن شوید که این فرآیند بدون پیچیدگی، ساده و قادر به پاسخگویی به تمام نیازهای مشتریان شما است.