لیزا مریام، رئیس شرکت Merriam Associates، به تمام سوالات برندینگ و بازاریابی محتوا ما پاسخ می دهد
استراتژیهای برندسازی و محتوا اغلب در هنگام راهاندازی یک کسبوکار کوچک یک فکر بعدی هستند. چرا هنگام ایجاد طرح کسب و کار باید به این موارد توجه کرد؟
بازاریابی و فروش جایی است که لاستیک در یک طرح تجاری با جاده برخورد می کند. آنها اهرم هایی هستند که درآمدزایی می کنند. بسیاری از کارآفرینان فکر میکنند یک ایده عالی کافی است، اما مردی که نوشت: «تله موش بهتری بسازید و دنیا راهی به درب شما خواهد زد»، شاعر بود، نه تاجر. اگر به این فکر نمی کنید که با مردم ارتباط برقرار کنید، پیام ارزشی خود را منتقل کنید و آنها را متقاعد به خرید نکنید، می توانید بقیه طرح کسب و کار خود را دور بریزید.
نکات شما برای شروع فرآیند برندسازی برای یک کسب و کار کوچک چیست؟
با استراتژی خود برای تعریف آنچه پیشنهاد شما را خاص می کند، شروع کنید. شهرتی که می خواهید داشته باشید را مشخص کنید. این موقعیت و تمایز است. از اصطلاحات تجاری دوری کنید. اگر هر یک از نسخه های شما از کلمات این ابزار 30+ ساله استفاده می کند، وقت آن است که دوباره فکر کنید.
همچنین، فراتر از ویژگی ها و مزایا و اصول اولیه مانند صرفه جویی در هزینه، کیفیت، ارزش، راحتی، سرعت، دسترسی و غیره فکر کنید. اگر بتوانید این کارها را انجام دهید، به جای کاغذ دیواری کلامی بیشتر، چیزی ارزشمند و جلب توجه خواهید داشت – روشی مودبانه برای گفتن…
آخرین توصیه: کتاب من را بخوانید راهنمای نامگذاری مریامکه اصول استراتژی برند را نیز پوشش می دهد.
اگر نویسنده نیستید چگونه شروع به تولید محتوا می کنید؟
اگر نمی توانید ویدیو بنویسید، طراحی کنید یا تولید کنید، باید فردی را استخدام کنید. Upwork و Fiverr مکانهایی هستند که میتوانید بهدنبال فریلنسرهای خوب بگردید، اگرچه ممکن است لازم باشد قبل از پیدا کردن تیم مناسب، چند مورد را امتحان کنید.
بودجه اولیه برندسازی و بازاریابی محتوا یک کسب و کار کوچک چگونه باید باشد؟
متغیرها و روشهای بسیار زیادی برای خرج کردن پول وجود دارد تا بتوان بر اساس واقعیتها به رقمی دست یافت. مردم بوت استرپ را با 0 دلار به خوبی انجام داده اند. دیگران در خرج کردن میلیونها دلار شکست خوردهاند.
لطفاً دو داستان موفقیت در کسب و کار کوچک را برای ما بگویید، یکی از برندسازی خوب و دیگری از بازاریابی محتوای خوب.
بسیاری از کارهای مفیدتری که من انجام میدهم با کارآفرینان و شرکتهایی است که توسط سهام خصوصی حمایت میشوند، به امید رشد. من با Everbrand (اکنون Pleos)، یک آژانس برندسازی، همکاری کردم تا به یک شرکت چاپ کمک کنم که نرمافزاری را تولید میکرد که جزئیات تولید تبلیغات مانند: تاریخ شروع و پایان تبلیغات، قیمت، جزئیات محصول و تصاویر را مدیریت میکرد و اطلاعات را به هم متصل میکرد. بالادست با سفارش محصول و پایین دست با رسانه ها.
ما ارائه محصول را سازماندهی کردیم، آن را در موقعیت قرار دادیم، یک نام و لوگو با سیستم بصری و دستورالعمل های استفاده ایجاد کردیم و پیام اولیه را نوشتیم. ما بهعنوان بخش بازاریابی برونسپاری آنها، مدیریت نمایشگاههای تجاری، وبسایت، دموها و محتوای فروش/تولید سرنخ و موارد دیگر کار میکردیم.
این پروژه با راه اندازی چند دفتری که شامل سایت های مشتری کلیدی و روابط عمومی در سراسر صنعت بود به اوج خود رسید. پس از راه اندازی، ما به عنوان بخش بازاریابی برون سپاری عمل کردیم و یک برنامه مدیریت محتوای تولید سرنخ ایجاد کردیم. این شرکت در سه ماهه دوم 2018 به dunnhumby، پیشرو در بازاریابی مشتری فروخته شد.
در مورد بازاریابی محتوا، این مطالعه موردی بازاریابی شرپا، قدیمی اما خوب است.