هرکسی که امروز کسب و کاری دارد، اصطلاح «ساخت کسب و کار شما» را شنیده است. این بخش مهمی از هر شرکتی است که به اندازه شرکت های بزرگ برای مشاغل کوچک نیز کاربرد دارد.
بخشی از ساختن یک کسب و کار، تعیین این است که برند باید چگونه باشد، چه احساسی باید در مردم ایجاد کند و آیا برای مخاطبان هدف شما جذاب خواهد بود یا خیر.
هنگام ایجاد کسب و کار شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، قطعات متحرک زیادی وجود دارد. وقتی در نظر می گیرید که چه چیزی از نظر محصولات و خدمات ارائه می دهید و چه مشتریانی برای دستیابی شما بسیار مهم هستند، احتمالاً با سؤالات زیادی مواجه خواهید شد.
یکی از مواردی که ممکن است به آن فکر نکرده باشید این است که چگونه اطلاعات کسب و کار کوچک شما می تواند یک جنبه حیاتی برای ایجاد کسب و کار شما باشد. وقتی به اطلاعات اولیه مانند نام شرکت، آدرس و لیست مدیران فکر می کنید، بسیار کسل کننده به نظر می رسد. با این حال، اطلاعات کسب و کار کوچک بیش از آنچه در چشم دیده می شود است.
پنج مرحله اساسی برای ایجاد یک کسب و کار
بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، برخی می گویند فرآیند ایجاد یک کسب و کار تنها چند مرحله طول می کشد، در حالی که دیگران ممکن است ده ها مرحله را فهرست کنند. برای اهداف خود، پنج مرحله اساسی را که برای ایجاد یک کسب و کار از طبقه همکف به بالا انجام می شود، به اشتراک می گذاریم. ما همچنین به این خواهیم پرداخت که چگونه اطلاعات کسب و کار کوچک می تواند در بسیاری از مقاطع فرآیند کمک کند.
- نیازی را در بازار پیدا کنید و آن را به یک فرصت تجاری تبدیل کنید
ما در جهانی ناقص زندگی می کنیم و این هرگز تغییر نخواهد کرد. این یک موهبت برای صاحبان مشاغل کوچک است زیرا انواع نیازهایی وجود دارد که می توانید آنها را برآورده کنید. برخی از نیازها به طور کامل ارضا نمی شوند، برخی دیگر ممکن است فقط تا حدی ارضا شوند و برخی می توانند از یک محصول یا خدمات جدید برای ارضای بهتر استفاده کنند.
به عنوان کسی که مایل به ایجاد یک کسب و کار کوچک است، اولین قدم این است که نیاز خود را در بازار پیدا کنید. هنگامی که با آن روبرو شدید، این به شما بستگی دارد که آن را به یک فرصت تجاری تبدیل کنید.
بنابراین، چشمان خود را باز نگه دارید و به دنبال چیزهایی باشید که می توانید دوباره اختراع کنید، تغییر دهید، تغییر دهید، بهبود دهید یا اصلاح کنید. این به شما فرصت ایجاد یک کسب و کار را می دهد.
2. تحقیقات اولیه بازار را انجام دهید
در مرحله بعد، تحقیق مورد نیاز است. شما می خواهید در نظر بگیرید که چه خدمات یا محصولاتی را می خواهید ارائه دهید و چه نوع افرادی از آنها استفاده خواهند کرد. در نظر بگیرید که آنها هر چند وقت یک بار از آنچه شما درست می کنید استفاده می کنند و در مورد مزایایی که می توانید با محصول یا خدمات ارائه دهید فکر کنید.
ممکن است متوجه شوید که اقلام مشابه در حال حاضر در بازار وجود دارد. در این صورت، شما می خواهید در نظر بگیرید که چگونه پیشنهادات شما متفاوت و بهتر از رقبای شما خواهد بود.
در مورد بهترین راه برای دستیابی به مشتریان و اینکه چه نوع بازاریابی مناسب است فکر کنید. در نظر بگیرید که چه چیزی برای بازاریابی هزینه خواهید کرد و چه کسی تصمیم به خرید خواهد گرفت.
همه این موارد زیر چتر تحقیقات بازار قرار می گیرند و عواملی هستند که باید در نظر بگیرید. ممکن است فکر کردن در مورد آن زیاد به نظر برسد، اما وقتی همه چیز جمع شود، خوشحال خواهید شد که این پاسخ ها را در دسترس دارید.
3. یک طرح تجاری بسازید
یک طرح تجاری برای هر کسی که یک شرکت را راه اندازی می کند ضروری است. همچنین آخرین بخش از مرحله برنامه ریزی است. طرحهای تجاری از مراحل اقدام مشخصی تشکیل شدهاند که برای بهبود شکستهای گذشته، نظارت بر دستاوردهای شما و راهاندازی فرصتهای جدید استفاده میشوند.
همانطور که طرح کسب و کار خود را ایجاد می کنید، در حین ورود به سرمایه گذاری، پاسخ هایی در مورد میزان پولی که نیاز دارید ارائه می دهید. این موضوع به بررسی این موضوع میپردازد که شرکای شما چه کسانی خواهند بود و مسئولیتهای شما شامل چه مواردی خواهد شد. همه چیز از نقطه سر به سر شما گرفته تا جریان نقدی شما و اینکه چه کسی برای شما کار خواهد کرد باید در طرح تجاری گنجانده شود.
4. بیرون بروید و کسب و کار را شروع کنید
برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل و رویاپردازی می توانند مفید باشند، اما شما هرگز کسب و کاری را راه نمی اندازید مگر اینکه آماده فروش باشید. رویا دیدن می تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد، اما به شما کمک نمی کند تا ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنید. رویاها مفید هستند و می توانند انگیزه ای برای پیشرفت ایجاد کنند، اما صورت حساب ها را پرداخت نمی کنند. رویا پردازی آسان است اما حرکت به سمت عمل دشوارتر است.
برای ایجاد یک کسب و کار، باید بتوانید رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید. این به این معنی است که استارتاپ خود را ایجاد کنید و از همان موقعیت اولیه به جلو حرکت کنید.
5. شروع به فروش کنید
بعد از اینکه کسب و کار را آماده کردید، مرحله نهایی شروع فروش محصولات و خدمات است. اما فراتر از فروش است. شما می خواهید به فروش بیشتر به مشتریانی که قبلاً شناسایی کرده اید ادامه دهید. فروش حیاتی ترین بخش فرآیند است، به خصوص برای راه اندازی کسب و کار کوچک.
اطلاعات کسب و کار چگونه به ایجاد یک کسب و کار کمک می کند؟
ما در مورد اینکه چگونه می توانید یک کسب و کار را شروع کنید صحبت کرده ایم، اما می خواهیم بر روی این موضوع تمرکز کنیم که چگونه اطلاعات کسب و کار به شما کمک می کند تا به مراحل نهایی بروید. اطلاعات کسب و کار کوچک شامل همه چیز از اطلاعات تماس گرفته تا داده های مالی و اطلاعات مدیریتی است. برای هر کسی که در حال ایجاد یک کسب و کار است بسیار مفید است.
چندین دایرکتوری و وب سایت وجود دارد که میزبان اطلاعات کسب و کارهای کوچک است، از جمله Markaaz. مشتریان می توانند به آن سایت ها دسترسی پیدا کنند و در مورد اینکه شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چگونه با شما در تماس باشند، بینشی کسب کنند. این یک راه عالی برای به دست آوردن مشتریان جدید است، به خصوص زمانی که برای اطمینان از صحت 100٪ تمام اطلاعات کسب و کارتان وقت بگذارید.
هنگامی که برای داشبورد Markaaz ثبت نام می کنید، می توانید اطلاعات عمومی کسب و کار خود را اصلاح و به روز کنید و اطمینان حاصل کنید که شرکا، مشتریان بالقوه و مشتریان شما می توانند کسب و کار شما را در یک نگاه تأیید کنند.
به دست آوردن مشتریان بیشتر می تواند به شما در ایجاد کسب و کار کمک کند، اما این تنها راهی نیست که اطلاعات کسب و کار کوچک می تواند به جنبه های حیاتی تبدیل شدن به یک شرکت موفق کمک کند. قبلاً در مورد اهمیت دانستن میزان پول مورد نیاز برای راه اندازی یک تجارت صحبت کردیم. اطلاعات کسب و کار دقیق نیز می تواند در اینجا کمک کند.
به عنوان مثال، فرض کنید برای وام درخواست می دهید. یکی از ضروری ترین کارهایی که وام دهنده انجام می دهد این است که کسب و کار شما را بررسی کرده و اطلاعات را تأیید کند.
اگر آنها هنگام نگاه کردن به منابع منحصر به فرد متوجه شوند که اطلاعات نادرست است یا متفاوت است، این می تواند یک مشکل بزرگ باشد. ممکن است منجر به عدم دریافت بودجه مورد نظر شما شود. همین امر در مورد مواردی مانند امضای قرارداد اجاره یا دریافت بیمه نامه نیز صدق می کند.
خبر خوب این است که داشتن اطلاعات تجاری دقیق آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در حالی که یک روش این است که از طریق هر وب سایتی برای به روز رسانی دستی اطلاعات بروید، راه ساده تری نیز وجود دارد.
دسترسی رایگان به داشبورد Markaaz برای به روز رسانی اطلاعات خود سریع و آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات دقیقی ارائه دهید و بقیه برای شما قابل انجام است.
ببینید اطلاعات کسب و کار کوچک شما در آزمون اطلاعات کوچک بیز چقدر دقیق است.
افکار نهایی
راه اندازی یک کسب و کار چندین مرحله دارد. با این حال، ایجاد یک کسب و کار چیزی است که حتی پس از انجام تحقیقات، نوشتن یک طرح تجاری و حتی شروع به فروش محصولات یا خدمات، ادامه می یابد. اطلاعات دقیق کسب و کار کوچک می تواند بخشی از استراتژی شما برای موفقیت باشد.
چه به دنبال مشتریان جدید باشید، چه به دنبال تامین مالی باشید، چه به دنبال اجاره ساختمان فیزیکی یا ثبت نام برای بیمه باشید، داده های دقیق کسب و کار کوچک به طور قابل توجهی بر نتایج کاری شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که باید هنگام شروع کسب و کار خود و با تغییر اوضاع، این موضوع را در اولویت قرار دهید.
بهروزرسانی دستی اطلاعات میتواند زمانبر و خستهکننده باشد، اما سرویسهایی مانند Markaaz برای کمک به شما در اجتماعی کردن این تغییرات در دسترس هستند، بنابراین وقتی برای آیندهای روشنتر کار میکنید هیچ مشکلی ایجاد نمیشود.
در اینجا ببینید اطلاعات کسب و کار شما چقدر صحیح است.