چگونه رشد کسب و کار کوچک خود را در سال 2023 تقویت کنیم: راهنمای جامع


هانی فام، بنیانگذار و مدیر اجرایی Markaaz، و فابی هابشمید، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، نکات ساده و کاربردی در مورد چگونگی رشد کسب و کار کوچک خود از راه اندازی تا سری A و بالاتر به شما ارائه می دهند.

در سال 2023، با یک بازار شلوغ، داشتن پایه های کسب و کار کوچک مناسب و شرکای رشد مناسب برای تسهیل مسیر رشد شما می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد. با بیش از 600000 کسب و کار کوچک هر ساله در ایالات متحده باز می شود، Markaaz می خواهد مطمئن شود که کسب و کار شما موفق است.

اطمینان از اینکه کسب و کار شما قابل مشاهده است، اطلاعات کسب و کار عمومی شما صحیح است، و یافتن بهترین شرکا، فرآیندهای فنی و عملیاتی چند مورد ضروری هنگام ایجاد یک استراتژی رشد هستند. این راهنما شامل پنج نکته مهم برای کمک به کسب و کار شما در رسیدن به مسیر رشد بهینه خود با حداقل سر و صدا – در سال 2023 و بعد از آن است.

عملیات ساده ایجاد کنید

صاحبان مشاغل کوچک عملیات را ساده می کنند

ساده کردن عملیات تجاری با حذف مراحل غیرضروری و پیچیده در کسب و کار، گردش کار روزانه را ساده می کند. با انجام این کار، می توانید کارایی عملیاتی خود را بهبود ببخشید، رقابتی بمانید و به نوبه خود، رضایت کارکنان و خدمات مشتری خود را افزایش دهید.

با استفاده از تیم‌های کوچک که از کلاه‌های زیادی استفاده می‌کنند، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند بسیار چابک و انعطاف‌پذیر باشند، به این معنی که بسیاری از تیم‌ها در حال حاضر از نظر عملیاتی مؤثر هستند. اما در اینجا چند نکته و ترفند برای بهبود بیشتر و شروع شما در مسیر رسیدن به اهداف رشدی که می خواهید در سال 2023 ببینید، وجود دارد:

  • هر سال پشته فناوری خود را مرور کنید. آنچه در سال گذشته مربوط به تیم های شما بود ممکن است برای اهداف رشد امسال یا تمرکز تجاری بسیار محدود یا نامربوط باشد. شما نمی‌خواهید تیمتان دیگر وقت خود را روی فناوری‌هایی که با هدف مناسب نیست تلف کنند، و نمی‌خواهید پول خود را برای پرداخت هزینه‌های آنها هدر دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که فرآیندهای تجاری به طور مؤثر سازماندهی شده اند و اینکه ساختاری وجود دارد تا همه بدانند که برای کمک، دانش یا برنامه ریزی به کدام بخش یا شخصی مراجعه کنند و مطمئن شوند که ارتباطات در دسترس است.
  • از قبل برنامه ریزی کنید حداقل سه ماهه اول و دوم خود را قبل از شروع سال کاری خود به طور دقیق برنامه ریزی کنید. این برنامه ها را از قبل با تیم خود در میان بگذارید (به نوامبر فکر کنید!) تا همه در یک صفحه باشند و بتوانند آماده شوند. ممکن است غافلگیری اتفاق بیفتد، اما با برنامه ریزی از قبل انجام شده، می توان به سرعت و کارآمد به آنها رسیدگی کرد.
  • با رهبران تیم خود صحبت کنید. درک کنند که شکاف ها و موفقیت ها در بخش آنها کجاست. ببینید آیا برای پر کردن شکاف‌ها به یک فرآیند جدید، افزودن فناوری یا استخدام جدید نیاز است و اطمینان حاصل کنید که تیم به خوبی کار می‌کند و اشتباهات و هزینه‌های مرتبط با آن به حداقل می‌رسد.
  • برای نوآوری وقت بگذارید. ایده های عالی فوری هستند، اما پیاده سازی و عرضه نمونه به زمان نیاز دارد. به تیم‌های خود این وظیفه را محول کنید و برای راه‌اندازی قوی و نتایج خوب، چارچوب‌های زمانی را بخواهید.

شرکای تجاری قابل اعتماد پیدا کنید

صاحبان مشاغل کوچک شراکت ایجاد می کنند

ایجاد یک شبکه شریک قابل اعتماد و قابل اعتماد برای یک کسب و کار کوچک ضروری است، به خصوص زمانی که آن شرکا به طور مستقیم با مشتریان شما تعامل دارند. چه شرکای شما خدمات تحویل، ارائه دهندگان پرداخت یا تامین کنندگان باشند، شما از طریق آنها مسئول شهرت خود هستید. اگر سرویس تحویل شما بسته‌ها را گم کند، این به شما، مالک کسب‌وکار، بازمی‌گردد. مشتریان شما اعتماد خود را به شما از دست خواهند داد، نه شریک تجاری شما. این منجر به مشتریان ناراضی، کاهش تجارت، و در بدترین حالت، اقدامات قانونی می شود.

چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند شرکای بالقوه و تامین کنندگان را به درستی بررسی کنند – برای ایجاد یک شبکه قوی؟

  • به بررسی ها بسیار توجه کنید در سایت هایی مانند Google My Business، Yelp، یا Glassdoor. در حالی که برخی از بررسی ها ممکن است جانبدارانه باشد، می توانید یک حس کلی از عملیات، موفقیت ها و شکست های کسب و کار به دست آورید.
  • یک جستجوی وب انجام دهید و ببینید چه چیزی در مورد کسب و کار در اخبار می آید. مطمئن شوید که از وب سایت آن بازدید می کنید، زیرا می توانید از طریق عملکرد وب سایت آن، چیزهای زیادی در مورد یک شرکت بگویید!
  • از عضویت داشبورد Markaaz خود استفاده کنید برای جستجوی بیش از 300 میلیون کسب و کار واقعی ما برای یافتن شرکا و تامین کنندگان جدید. شما می توانید به سرعت نمایه دایرکتوری Markaaz آنها را برای اطلاعات تجاری آنها بررسی کنید. نمایه‌های تجاری ادعا شده در داشبورد از طریق بررسی‌های شرکتی انجام شده است که صحت آنها را تأیید می‌کند.
  • شبکه های اجتماعی شرکت را بررسی کنید ببینند که آنها چگونه به مشتریان و مشتریان پاسخ می دهند و در نظرات مشتریان خود غوطه ور شوند. پست‌های اجتماعی آن‌ها همچنین راهی عالی برای به‌روز ماندن در مورد فعالیت‌ها و تمرکزشان است.

نظارت بر رقبا

کسب و کار شما می تواند بینش استثنایی نسبت به رقبا و کل عمودی شما با استفاده از نظارت بر رقبا به دست آورد و این بینش می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند.

بینشی که می توانید از نظارت بر رقبا به دست آورید، جنبه های کسب و کار شما را از جمله موارد زیر را نشان می دهد:

  • استراتژی فروش
  • استراتژی بازاریابی
  • نقشه راه محصول یا خدمات
  • مشتریان هدف
  • نقطه تمایز

با نظارت بر رقبای مستقیم خود، به عنوان مثال، کسانی که به احتمال زیاد مشتریان مشابه یا مشابهی دارند، شروع کنید. می‌توانید آن‌ها را در یک جستجوی وب پیدا کنید و وب‌سایت‌ها و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را نشانه‌گذاری کنید یا آن‌ها را در داشبورد Markaaz دنبال کنید تا دوباره آنها را سریع پیدا کنید.

ما مرورهای فصلی از بازاریابی، رویکرد فروش، شبکه های اجتماعی، تیم، محصولات و موارد دیگر رقیب شما را پیشنهاد می کنیم. از این تجزیه و تحلیل برای اطلاع از استراتژی برند خود، یافتن راه هایی برای متمایز شدن و برجسته شدن و درک کامل بخش بازار خود استفاده کنید. از طریق تجزیه و تحلیل رقبای خود، می توانید چیزی را پیدا کنید که فقط کسب و کار شما می تواند ارائه دهد که شما را متمایز می کند و مسیر رشد کسب و کار شما را تضمین می کند.

اجتماعی شوید!

شما فقط در صورتی می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید که پیدا شوید!

آیا تا به حال در رویدادی با شخصی آشنا شده اید و سعی کرده اید کسب و کار خود را در گوگل یا لینکدین پیدا کنید و موفق نشدید؟ تلاش برای یافتن آنها را رها می کنید و به سراغ چیز دیگری می روید. اگر کسب و کار شما در پلتفرم های مهم فعال نباشد، مشتریان شما نیز همین کار را خواهند کرد.

برای اینکه کسب و کار خود را پیدا کنید و پایگاه مشتریان خود را رشد دهید، باید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما در معرض دید عموم قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است. این به معنای قرار دادن یک بیلبورد در میدان تایمز نیست (اگرچه اگر بودجه دارید – چرا که نه!)، بلکه در عوض، کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی فعال کنید و خود را به عنوان مالک کسب و کار در نقشه و شبکه قرار دهید.

در اینجا 5 نکته برتر اجتماعی ما آمده است:

  1. کسب و کار خود را روی نقشه قرار دهید (Yelp، Google Business، Markaaz Dashboard!).
  1. زمان، فکر و استعداد را برای حضور در رسانه های اجتماعی خود سرمایه گذاری کنید – این چهره عمومی شماست.
  1. شبکه و به انجمن یا انجمن های صنعتی به عنوان صاحب کسب و کار بپیوندید.
  1. از مشتریان فعلی خود بیاموزید تا بفهمید در چه زمینه هایی از کسب و کار خود باید بسازید و ارزش سرمایه گذاری را دارید.
  1. مطمئن شوید که کسب و کار شما دارای بخش وبلاگ و اخبار است.
  1. خود را به عنوان یک رهبر فکری در لینکدین و وبلاگ شرکت خود قرار دهید.

سامانتا مک کنا، موسس و مدیر عامل #مشاوره samsales، نکاتی را در مورد نحوه استفاده از لینکدین به شما ارائه می دهد.

به عنوان صاحبان مشاغل، ما از LinkedIn زیاد استفاده می کنیم و آن را یک ابزار تجاری بسیار موثر می دانیم. همچنین وبلاگ کسب و کار کوچک Markaaz ما را مملو از نکات و ترفندهای کسب و کار کوچک خواهید یافت.

اطلاعات کسب و کار خود را برای دسترسی به منابع مالی تصحیح کنید

صاحب کسب و کار کوچک با اطلاعات صحیح کسب و کار

یکی از بزرگترین چالش های کسب و کارهای کوچک، دسترسی به سرمایه است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد، از جمله اینکه بانکداری در مشاغل کوچک، به ویژه مشاغل جدید، در یک بازار نامطمئن ریسک بالایی دارد.

نکته اصلی ما برای دسترسی سریع و آسان به تامین مالی این است که مطمئن شوید اطلاعات کسب و کار در دسترس عموم شما صحیح و به روز است.

برای اینکه یک وام دهنده مطمئن شود که کسب و کار شما قانونی است و از راه دور باقی می ماند، باید داده ها و اطلاعات کسب و کار شما را پیدا کند.

اطلاعاتی که آنها باید بدانند شامل موارد زیر است:

  • سابقه اعتباری
  • عمودی
  • آدرس فیزیکی قابل تایید است
  • اسناد تجاری، مانند اساسنامه
  • بدهی و پرداخت

داده‌های تجاری در دسترس عموم اغلب توسط شرکت‌های داده تجاری جمع‌آوری و فروخته می‌شوند. با این حال، این اطلاعات که توسط وام دهندگان برای به دست آوردن یک نمای کلی از اطلاعات تجاری استفاده می شود، اغلب قدیمی، نادرست یا دارای زمینه های مهم گم شده است.

اگر یافتن اطلاعات صحیح در مورد کسب و کار شما ساعت‌های زیادی طول می‌کشد، یا اطلاعات اشتباه به نظر می‌رسد، درخواست مالی شما کنار گذاشته می‌شود یا رد می‌شود، یا آن‌ها سعی می‌کنند ریسک شخصی شما را به‌عنوان مالک کسب‌وکار تأیید کنند. بررسی کنید که اطلاعات کسب و کار عمومی شما چقدر صحیح است در آزمون اطلاعات کوچک بیز ما.

با داشبورد Markaaz، اعضای کسب و کارهای کوچک می توانند اطلاعات کسب و کار کوچک در دسترس عموم را در نمایه کسب و کار Markaaz خود به روز کرده و تصحیح کنند و درخواست دهند. تامین مالی سفارشی از داخل برنامه داشبورد Markaaz. با یک انبار اسناد تجاری دیجیتال یکپارچه، همه چیزهایی که برای درخواست تامین مالی سفارشی نیاز دارید در دسترس شماست.

زمان رشد فرا رسیده است

ساختن پایه و اساس کسب و کار شما حیاتی ترین گام برای موفقیت کسب و کار کوچک است. همانطور که اشاره کردیم، با توسعه فرآیندهای مناسب، درک بازارهای هدف، یافتن شرکای مناسب، دسترسی به وام های رشد و موارد دیگر، شانس بیشتری برای موفقیت و رشد کسب و کار کوچک دارید.

در داشبورد Markaaz به ما بپیوندید و به ما و شرکایمان اجازه دهید امروز سفر رشد شما را فراهم کنیم!

دیدگاهتان را بنویسید