چگونه می توانید فرآیند پذیرش مشتری خود را بهبود بخشید؟


به عنوان فردی که یک تجارت را اداره می کند، احتمالاً اهمیت حضور مشتری را می دانید

مهم نیست که چه نوع کسب و کاری دارید، جذب مشتری بدون اصطکاک یک فرآیند ضروری برای شروع روابط شما با مشتریان و مشتریان است.

اولین برداشت مهم است و این به همان اندازه که روابط شخصی را در تجارت نیز صدق می کند. هنگامی که شخصی برای اولین بار با کسب و کار شما روبرو می شود، این تصور اولیه از برند تأثیر زیادی بر نحوه دیده شدن شما در آینده خواهد داشت. در برخی موارد، حتی ممکن است بر مدت زمان ماندن فرد در شرکت تأثیر بگذارد.

با تیم ما صحبت کنید تا بیاموزید که چگونه می‌توانیم به شما در سوار شدن بهتر کمک کنیم.

مشتریان از ورود به هواپیما چه می خواهند؟

مشتریان خواهان فرآیندی هستند که به آنها یاد می دهد از یک سرویس یا محصول استفاده کنند و در عین حال ارزش آن را به دست آورند. آنها همچنین می خواهند که سریع و بدون درد باشد. به همین سادگی است. با این حال، بسته به کسب و کار خاص خود، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید و مشتریانی که برای راه حل به شما مراجعه می کنند، می تواند چالش برانگیزتر باشد.

هدف اصلی فرآیند نصب این است که مشتریان شما به طور مستمر از محصول شما استفاده کنند. شما می خواهید محصول شما آنقدر بخشی از زندگی روزمره باشد که مردم نیاز به استفاده از آن داشته باشند. پس از ایجاد آن سطح از ارزش، ارزش مادام العمر مشتری افزایش می یابد و مشتریان می توانند به حامیان تبدیل شوند.

دلایلی که مشتریان از کسب و کار عقب نشینی می کنند

ریزش ورود مشتری را کاهش دهید

شما می توانید بهترین محصول ممکن را در دسترس داشته باشید، اما اگر نتوانید این ارزش را به مشتریان نشان دهید، آنها به سراغ چیز دیگری می روند. کاهش ریزش بسیار مهم است، اما شما همچنین باید از علت وقوع آن در وهله اول آگاه باشید. در بسیاری از موارد، همانطور که در زیر مشاهده می شود، این به فرآیند ورود مشتری مربوط می شود:

  • یک تجربه بد مشتری رخ می دهد.
  • مشتریان مطمئن نیستند که چگونه از پروژه شما استفاده کنند.
  • تجربه کاربری ضعیف یا ویژگی های غیر ضروری مشتریان را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • آنها ارزشی را از استفاده از محصول شما تجربه نمی کنند.
  • اشکالات یا ویژگی هایی که کار نمی کنند باعث ناامیدی می شوند.
  • فرآیند سوار شدن بیش از حد طولانی یا دشوار است

همه مشتریان در اطراف خود باقی نمی مانند. برخی به سمت رقبا حرکت می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دیگر نیازی به آنچه شما دارید نداشته باشند. با این حال، کاهش ریزش در عین جذب مشتریان جدید از طریق بازاریابی و فروش مهم است.

علاوه بر این، نکات زیر برای بهبود حضور مشتری شما می تواند کمک کند. مشتریان را به آنچه می فروشید علاقه مند نگه می دارد و تضمین می کند که از طریق محصولات و خدمات شما موفق می شوند.

شماره 1: ورود را زودتر شروع کنید

برخی از شرکت‌ها تا زمانی که یک سرنخ مشتری نشده است، کار خود را آغاز نمی‌کنند. با این حال، برای بسیاری دیگر خیلی دیر است. لحظه ای که شخصی یک ابزار رایگان را دانلود می کند یا برای آزمایشی ثبت نام می کند، زمان شروع فرآیند نصب است.

حتی اگر ابزار رایگان ارتباط چندانی با محصولات پولی شما نداشته باشد، نصب خودکار به سرعت راه اندازی می شود و به شما امکان می دهد کسب و کار خود را معرفی کنید. هر چه کسی زودتر به موفقیت ممکن با محصول شما دسترسی پیدا کند، احتمال بیشتری دارد که مشتری پولی شود.

تورهای محصول یکی از روش‌های اشتراک‌گذاری خدمات یا محصولاتی است که ارائه می‌دهید. اطمینان حاصل کنید که به گونه‌ای حلقه می‌زنید تا مشتریان پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند یا در نظر داشته باشید که یک سری نکات را به صندوق ورودی آنها ارسال کنید تا هر زمان که نیاز باشد از پشتیبانی برخوردار شوند.

شماره 2: موفقیت مشتری را معرفی کنید

همانطور که برای دریافت پرداخت از مشتریان بالقوه کار می کنید، باید کاربران را نیز برای کار با موفقیت مشتری آماده کنید. هرگز نباید لحظه ای وجود داشته باشد که کاربر نداند باید چه کاری انجام دهد. یک تحویل رسمی در یک جلسه با یکی از اعضای فروش می تواند مشتری را با محصول و تیم پشت آن آشنا کند.

بهتر است هر چه زودتر این اتفاق بیفتد. با این حال، اگر هیچ چیز دیگری نباشد، این جلسه باید زمانی رخ دهد که یک قرارداد توسط مشتری امضا شود. اگر از نرم افزار مدیریت موفقیت مشتری عالی استفاده می کنید، این انتقال ساده است. می توان آن را به صورت خودکار رزرو کرد و تمام اطلاعات برای کسانی که بخشی از معرفی خواهند بود ارسال می شود.

شماره 3: فرآیندها را شخصی کنید

هنگامی که کاربر را در فرآیند تبدیل شدن به مشتری حرکت می دهید، آنها اغلب از طریق نظرسنجی یا فرم های وب درباره خود یا شرکتی که نمایندگی می کنند به سؤالات پاسخ می دهند. این اطلاعات، و همچنین هر داده دیگری که درباره مشتریان دارید، می‌تواند و باید برای شخصی‌سازی تجربه ورود استفاده شود.

فرض کنید چندین ویژگی در محصول یا خدمات خود دارید، اما یک مشتری تنها به سه مورد از آنها نیاز دارد. فرآیند ورود شما به آن شخص می‌تواند تا حد زیادی بر روی ویژگی‌هایی که احتمالاً استفاده می‌کنند تمرکز کند. بعد از اینکه آنها نحوه استفاده از این ویژگی ها را دانستند، می توانید بینشی در مورد نحوه استفاده از سایر ویژگی ها با ویژگی هایی که قبلاً در حال استفاده هستند ارائه دهید.

شماره 4: یک گزینه سوار شدن به صورت سلف سرویس ارائه دهید

برخی از کاربران ترجیح می دهند به جای اینکه کسی به آنها آموزش دهد، چیزها را خودشان یاد بگیرند. این یک ایده عالی است که آن را از طریق چک لیست در محصول یا ایمیل تسهیل کنید. این به آن‌ها اجازه می‌دهد به تنهایی کارها را انجام دهند، اما این گزینه را باز می‌گذارد تا در صورت نیاز به کمک اضافی، با آنها تماس بگیرند.

بسیاری از مردم دوست دارند به تنهایی پاسخ را بیابند. به عنوان مثال، حدود 90 درصد از مصرف‌کنندگان برای اطلاع از یک برنامه یا محصول، ویدیویی را تماشا می‌کنند. برخی از بخش های پشتیبانی که باید در سایت خود قرار دهید عبارتند از:

  • نحوه فیلم‌برداری برای ویژگی‌های محصول شما
  • مقالات مفید از طریق پایگاه دانش
  • یک تابع جستجو
  • سوالات متداول برای یافتن پاسخ رایج ترین سوالات

شماره 5: دست دراز کنید

هر کسب و کار کوچکی محصولات و خدمات متفاوتی دارد، بنابراین نمی توانیم بگوییم نقاط عطف شما چیست. با این حال، اگر بدانید مشتریان چه انتظاراتی دارند و می‌خواهند با استفاده از محصولاتی که به آن‌ها ارائه می‌دهید، به آن دست پیدا کنند، می‌توانید خودتان آن‌ها را پیدا کنید.

فرض کنید یک برنامه ایمیل دارید و از آن برای ارسال پیام های انبوه به مشتریان استفاده می شود. ممکن است از آن به عنوان راهی برای تعیین زمان تماس استفاده کنید. پس از ارسال اولین پیام انبوه، شما می توانید برای آنها پیام تبریک بفرستید که تا این حد پیشرفت کرده اند. این پیام‌ها می‌توانند ویژگی‌های اضافی را که در آینده مفید خواهند بود، بررسی کنند.

شماره 6: بازخورد کسب کنید

از آنجایی که برای ایجاد یک تجربه سوار شدن بهتر کار می کنید، بسیار مهم است که بدانید چه چیزی خوب کار می کند و چه چیزی خوب نیست. پرسیدن از مشتریان در مورد این چیزها محل خوبی برای شروع است. می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید، نظرسنجی درباره ویژگی‌هایی که استفاده می‌کنند برایشان بفرستید یا از آنها ایمیل بخواهید و بازخورد بخواهید.

هنگامی که بازخورد در دسترس دارید، مطمئن شوید که از آن استفاده می کنید. این به مشتریان نشان می دهد که شما به آنچه فکر می کنند اهمیت می دهید. اگر می‌توانید به سرعت کاری برای بهبود ورود یا پاسخ به سؤالی انجام دهید، آن را در اولویت قرار دهید.

حتی مشتریانی که استفاده از محصولات شما را متوقف کرده‌اند ممکن است برای آینده کسب‌وکار کوچک شما اطلاعات خوبی داشته باشند. دست دراز کنید و ببینید این افراد چه می گویند. ممکن است راه‌های جدیدی برای حفظ مشتریان بیابید یا درباره ویژگی‌هایی که مردم می‌خواهند در خدمات ما ببینند، بیاموزید.

افکار نهایی

هنگامی که شما یک فرآیند نصب عالی داشته باشید، کارها را با مشتریان شروع فوق العاده ای می کند. این می تواند شروع یک رابطه زیبا باشد که در آن مشتری از شما راضی است. با تأکید بسیار بر برداشت های اولیه، بهبود تجربه ورود به سیستم راهی عالی برای بهبود کسب و کار و تضمین موفقیت آن در آینده است.

حتی اگر در حال حاضر یک فرآیند ورود داشته باشید، چیزی نمی توان گفت که نباید برای بهبود آن تغییراتی ایجاد کنید. در حالی که این ممکن است کمی طول بکشد، به کارآمدتر شدن کارها کمک می کند و می تواند در آینده در زمان صرفه جویی کند. اگر فرآیند ورود شما چیزی است که زیاد به آن فکر نکرده اید، اکنون زمان خوبی برای تغییر آن است.

Markaaz یک API داخلی برای مشتری ایجاد کرده است که توسط پایگاه داده اختصاصی ما از بیش از 300 میلیون کسب و کار جهانی، که 98٪ آنها مشاغل کوچک هستند، پشتیبانی می شود. API کم‌کد ما به‌علاوه مستقیماً وارد جریان ورود شما می‌شود تا به شما تأیید بی‌درنگ داده‌های فیرموگرافیک مشتری بالقوه، معیارهای سلامت کسب‌وکار، و انطباق و وضعیت AML را ارائه دهد.

با تیم ما صحبت کنید تا راه‌حل‌های راه‌حل‌های داخلی سازمانی ما را به‌دست آورید یا بیشتر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید