ماه گذشته من به سازندگان پیش دبستانی محلی دعوت شدم تا پروژه ای را با کودکان 4 و 5 ساله آنها انجام دهم. من تصمیم گرفتم از موادی که آنها جمع آوری کرده بودند برای فضا استفاده کنم، که مقدار زیادی مواد قابل بازیافت بود، به علاوه چند مورد از چیزهای خوب خودم را آوردم و کلاژهای بازیافتی درست کردیم! بگذارید همه چیز را در مورد مواد و فرآیند به شما بگویم.
[ I am a participant in affiliate programs designed to provide a means for bloggers to earn small fees at no cost to you by linking to Amazon.com and affiliated sites. ]
لوازم مورد نیاز برای ساخت کلاژ بازیافتی با کودکان پیش دبستانی:
~ تکه های مقوا، یکی برای همه (مقوای ما حدود 10×10 اینچ بود)
~ مجموعه ای از مواد کوچک و بازیافتی مانند: رول های توالت بریده شده، تکه های کوچک مقوا، سر بطری ها، برش دادن کارتن های تخم مرغ، مهره های چوبی، دکمه ها، چوب پنبه، بسته بندی حباب دار، چوب بستنی، آستر کیک کوچک، مخروط کاج
~ بشقاب ها، سینی ها و ظروف کوچک برای نمایش مواد
~ چسب مدرسه سفید (مطمئن شوید که همه آنها کاملاً کار می کنند و گرفتگی ندارند)
~ رنگ تمپرا
~ شیشه های درب دار برای رنگ (ما دوست داریم از شیشه های مربای Bonne Maman استفاده کنیم)
~ برس های نرم (من رویال را دوست دارم)
~ تزیینات مانند برنج رنگ شده، بریده نخ، و پوم پوم
~ پانچ سوراخ (1/8 اینچ)
~ سیم صنایع دستی (گیج 18)
فرآیند ساخت کلاژ بازیافتی با کودکان پیش دبستانی:
1. مدتی را صرف جمع آوری مواد کنید. از دوستان، خانواده، معلمان همکار برای جمع آوری کمک بخواهید. هنگامی که مواد فراوانی در اختیار دارید (به اندازه کافی تا هرگز از کودکان بخواهید که دست از ساختن خلاقیت های خود بردارند و نگران تمام شدن چیزی نباشید)، ظرف های خود را برای ارائه مواد روی میز بیابید. من عاشق استفاده از کارتن های توت و شارژرهای حصیری هستم، اما می توانید از هر چیزی که در دست دارید استفاده کنید تا زمانی که کم رنگ و صاف باشد. هرچه مواد بیشتر در یک لایه باشند، بهتر است کودکان بتوانند همه چیز را ببینند و برای یافتن چیزی نیازی به حفاری در اطراف ندارند.
2. ما 6-8 دانش آموز داشتیم که در یک زمان به فضا می آمدند، بنابراین مطمئن شدم که آنها همه چیز مورد نیاز خود را در دسترس دارند. من سه مجموعه از همه چیز را تنظیم کردم، به علاوه همه آنها چسب مخصوص خود را داشتند که تازه پر شده بود.
3. یک تکه مقوا جلوی هر کودک قرار دهید. نام آنها را روی یک تکه نوار بنویسید و در حین کار به پشت آن اضافه کنید.
4. نیم ساعت وقت داشتیم و بیشتر بچه ها تا آن زمان تمام شده بودند. برای کسانی که زودتر تمام میشوند، اگر فضایی دارید، فعالیت مستقل دیگری در این نزدیکی داشته باشید، مانند یک محوطه بلوک یا تخته سیاه. یا اگر می خواهند مقوای بیشتری بسازند به آنها بدهید.
5. راه را برای خشک کردن. ما قسمت 2 را یک هفته بعد انجام دادیم.
6. وقتی هفته بعد برگشتم، مقداری رنگ آوردم که مخلوط کردم، به اضافه مقداری برنج رنگ شده و تکه های نخ. من سفید را به رنگ اضافه کردم تا مات تر شود. و برای رنگ کردن برنج، فقط برنج سفید را در یک کیسه بزرگ زیپلاک یا تاپر ظروف بریزید. چند قطره رنگ خوراکی یا آبرنگ مایع و مقداری سرکه سفید اضافه کنید. تکان دهید، تکان دهید تا همه برنج را بپوشاند. سپس آن را روی سینی پوشانده شده با دستمال کاغذی قرار دهید تا یک شب خشک شود. من عاشق برنج رنگی استفاده شده هستم، بافت بسیار سرگرم کننده ای می دهد و می توان از آن به جای زرق و برق استفاده کرد.
7. من این بار دو ایستگاه را با مواد یکسان تعیین کردم تا هر کودک بتواند به آن برسد. اگر فضا و زمان بیشتری داشتم، ممکن بود ابتدا با رنگ شروع کنم، سپس تاپرها را بیرون بیاورم. اما من فقط نیم ساعت برای قسمت دوم وقت داشتم، بنابراین همه چیز را یکباره تنظیم کردم.
8. قبل از اینکه بچه ها وارد شوند، دو سوراخ زدم و سیم را اضافه کردم. در نگاهی به گذشته، دفعه بعد سیم را در ابتدا اضافه می کنم.
9. من همچنین یک تفنگ چسب حرارتی را وصل کردم فقط در صورتی که برخی از قطعات به درستی چسبانده نشده باشند. من همه چیز را قبل از ورود بچه ها امن کردم.
10. به طور اتفاقی به بچه ها پیشنهاد دادم که با رنگ شروع کنند و سپس مواد دیگر را روی آن اضافه کنند. برخی از کودکان به این سو و آن سو می رفتند و برخی حتی نقاشی روی برنج را کشف می کردند. هیچ چیز خارج از محدوده نبود!
11. هر کولاژ به قدری منحصر به فرد بود که هر کودک به طور متفاوتی به طرح خود نزدیک شد. من به عنوان معلم کار دیگری جز گوش دادن به داستان های آنها و آشنایی با آنها نداشتم. آنها کاملاً خودکفا بودند و میتوانستند مطالب را به اشتراک بگذارند، به نوبت انجام دهند و از این روند لذت ببرند. این یک سن فوق العاده است زیرا آنها واقعاً هنوز این روند را دوست دارند و نگران یک “محصول” یا مقایسه خود با دیگران نیستند. فکر می کنم این گروه سنی خلاقانه ترین کارها را می سازد.
12. برخی از کودکان واقعاً از مواد فراوان استفاده می کردند. گاهی اوقات به عنوان یک بزرگسال، باید ذهنیتی باز و انعطاف پذیر داشته باشیم. ما میتوانیم این هوس را داشته باشیم که بپریم و بگوییم، خوب دیگر کافی است. زیرا ما به صرفه جویی و آگاهی نسبت به ضایعات عادت کرده ایم. اما مهم این است که دهانمان را ببندیم و اجازه دهیم فرآیند خلاقیت آشکار شود – اینگونه به کودکان اجازه میدهیم خود را ابراز کنند و اعتماد به نفس خلاق ایجاد کنند!
13. این قطعات پایانی بسیار رسا و رنگارنگ و هیجان انگیز هستند! آیا می بینید که هنر فرآیند چقدر فوق العاده است؟ و چقدر برای کودکان مهم است که همه آن مهارت های عاطفی اجتماعی را یاد بگیرند.
مدیر مدرسه کار آنها را آویزان کرد و من دوست دارم که چگونه از کاغذ صورتی و مقوای اسکالوپ سفید استفاده کرد. این یک نمایشگاه عالی برای خانواده ها برای دیدن خلاقیت های شگفت انگیز فرزندشان است!
xo، بار
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
آیا این پست را دوست داشتید؟ در اینجا چند ایده بیشتر توسط کودکان با استفاده از مواد بازیافتی آورده شده است: