در محیط دیجیتال امروزی، راه حل های قوی تأیید کسب و کار هرگز به این اندازه حیاتی نبوده است. اندازه شرکت شما هر چه باشد، اطمینان از مشروعیت تعاملات تجاری شما بسیار مهم است.
در حالی که انقلاب دیجیتال نحوه عملکرد کسبوکارها را بهبود بخشیده است، اشکال پیچیدهای از کلاهبرداری را نیز در پی داشته است. در سال 2020، هزینه های انطباق به 213 میلیارد دلار در سرتاسر جهان رسید، در حالی که تخمین های وجوه شسته شده بالغ بر 2 تریلیون دلار بود. هزینه کلاهبرداری فقط مالی نیست، بلکه به آسیب شهرت و از دست دادن اعتماد مشتری نیز می رسد.
در این مقاله، برخی از رایجترین چالشهای تأیید کسبوکار و انطباق را که امروزه شرکتها را درگیر کردهاند، بررسی میکنیم. ما همچنین نکاتی را در مورد نحوه استفاده حداکثری از راه حل تأیید کسب و کار خود برای جلوگیری از شکاف های پرهزینه در فرآیندهای مدیریت ریسک و مدیریت ریسک مشتری ارائه می دهیم.
چالشهای رایج تأیید کسب و کار که شرکتها با آن روبرو هستند
شراکت با نهادهایی که در فعالیت های کلاهبرداری دخیل هستند، مانند پولشویی و تأمین مالی تروریسم، نقض جدی مقررات «کسب و کار خود را بشناسید» (KYB) است. اما اجرای فرآیندهای راستیآزمایی تجاری بسیار سختگیرانه یا قدیمی میتواند منجر به انصراف شرکتها از معاملات یا مشارکتهای تجاری قانونی شود.
در حالی که بسیاری از شرکتها قبلاً فناوری تأیید کسبوکار را در فرآیندهای خود گنجاندهاند، سایرین هنوز هم شرکا و مشتریان بالقوه را به روش قدیمی – از طریق ابزارهای دستی تأیید میکنند. با این حال، همه راه حل های تأیید کسب و کار به طور یکسان ایجاد نمی شوند. در اینجا برخی از رایجترین چالشهایی که کسبوکارها در راهحلهای راستیآزمایی با آنها مواجه میشوند آورده شده است:
تاخیر توسعه دهندگان
اولویت بندی پروژه و کمبود منابع می تواند بر جدول زمانی توسعه تاثیر بگذارد. اما رابط های برنامه نویسی برنامه های کاربردی بد (API) و کیت های توسعه نرم افزار (SDK) نیز می توانند به تأخیر توسعه دهندگان کمک کنند. آنها اغلب با موارد زیر مشخص می شوند:
- مستندات ضعیف: از آنجایی که مستندات ناکافی یا نامشخص هستند، توسعهدهندگان برای درک نحوه استفاده از API یا SDK تلاش میکنند.
- ناهماهنگی و عدم اطمینان: این به معنای زمان اضافی برای اشکال زدایی و عیب یابی است و توسعه دهندگان ممکن است مجبور شوند راه هایی برای حل مشکلات غیرمنتظره پیدا کنند.
- عملکرد محدود: APIها یا SDKهای با طراحی ضعیف اغلب فاقد ویژگیهای اساسی هستند یا عملکرد محدودی ارائه می دهند. توسعه دهندگان ممکن است نیاز به یافتن راه حل های جایگزین داشته باشند که منجر به تاخیرهای بیشتر می شود.
- نگرانی های امنیتی: این می تواند به معنای مکانیسم های احراز هویت ناکافی یا آسیب پذیری های امنیتی باشد. در نتیجه، توسعه دهندگان باید برای اجرای اقدامات امنیتی اضافی وقت بگذارند.
مسائل مربوط به کیفیت داده ها
برخی از راه حل های تأیید کسب و کار با داده های ناقص، قدیمی یا نادرست ارائه می شوند. این مشکلات معمولاً به دلیل خطاهای وارد کردن داده ها، داده های قدیمی یا ناهماهنگ یا حتی داده های تقلبی ایجاد می شوند. به علاوه، پایگاه داده های کسب و کار اغلب تغییر می کنند. همه اینها می تواند منجر به نتایج نادرست شود، و افسران انطباق را مجبور به انجام بررسی های دستی وقت گیر کنند.
پاسخ های پوچ
پاسخهای تهی زمانی رخ میدهند که فرآیند تأیید نتواند نتیجه قطعی ارائه کند. این امر باعث میشود شرکتها در مورد مشروعیت کاربر یا تراکنش مطمئن نباشند. از آنجایی که اکثر ارائه دهندگان داده KYB در SMB ها تخصص ندارند، پاسخ های تهی به پرس و جوهای SMB بیشتر است. این می تواند به دلیل اطلاعات ناقص، اشکالات فنی، یا عدم تطابق داده ها باشد. در نتیجه، شرکتها یا یک مشتری بالقوه را رد میکنند یا یک فرآیند بررسی دستی و با منابع فشرده را آغاز میکنند.
تأیید آهسته
با برخی از راه حل های تأیید، ساعت ها یا حتی روزها طول می کشد تا وب ماینرها اطلاعات کافی برای تأیید یک مشتری را جمع آوری کنند. تأخیر آهسته تأیید در ورود، منجر به ناامیدی در بین مشتریان و شرکای تجاری بالقوه می شود. این بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد که می تواند منجر به از دست دادن فرصت ها و درآمد شود.
پنج نکته برای استفاده حداکثری از راه حل های تأیید کسب و کار
برای اینکه راه حل های تأیید به نفع شما باشد، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
1. مطمئن شوید که توسعه دهندگان ابزارهای مورد نیاز خود را دارند
اطمینان حاصل کنید که راه حل تأیید کسب و کار شما مستندات جامع API و ابزارهای مناسب توسعه دهنده را ارائه می دهد. آیا فروشنده در ارائه پشتیبانی فعال است؟ همکاری بین توسعهدهندگان و ارائهدهنده راهحل کمک میکند تا هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید به سرعت برطرف شود.
2. به شرکا و مشتریان در مورد بهترین شیوه های راستی آزمایی آموزش دهید
بسیاری از کسب و کارهای کوچک از تناقضات داده هایی که در مورد شرکتشان وجود دارد بی اطلاع هستند. همچنین ممکن است از دادههای ناقصی که باعث شکست رویههای KYB میشود، بیاطلاع باشند. با آموزش شرکای تجاری بالقوه خود در مورد اهمیت پاکسازی منظم داده هایشان، می توانید نتایج KYB خود را بهبود بخشید.
3. ارائه دهنده راه حل هایی را انتخاب کنید که جستجوهای سریع و جامع کسب و کار را ارائه می دهد
راهاندازی راهحل تأیید کسبوکار ممکن است زمان ببرد. ارائهدهنده تأیید صحت کسبوکار را انتخاب کنید که دسترسی درخواستی به دادههای جامع KYB را در حالی که منتظر تیم برنامهنویس شما برای تکمیل راهاندازی است، فراهم میکند.
Markaaz Business Lookup یک راه حل تأیید کسب و کار بدون کد است که به شرکت ها امکان می دهد فوراً جستجوهای تجاری را انجام دهند. کاربران میتوانند بهطور خودکار هر اطلاعاتی را که در مورد یک شرکت فهرست شده در فهرست Markaaz، که شامل بیش از 300 میلیون رکورد از شرکتهای سراسر جهان است، که 98 درصد آنها مشاغل کوچک هستند، بازیابی کنند. با دسترسی فوری به دادههای قابل اعتماد، میتوانید مشتریان را با دقت و کارآمدی بیشتر تأیید کرده و آنها را وارد کنید – همه اینها در زمانی که توسعهدهندگان شما در حال راهاندازی سیستم تحویل یکپارچه شما هستند.
4. تعادل اتوماسیون و چک های دستی
در حالی که اتوماسیون کارایی را تضمین میکند، بررسیهای دستی لایهای اضافی از بررسی را اضافه میکنند. از اتوماسیون برای کارهای روتین و بررسی های دستی برای سناریوهای پرخطر استفاده کنید.
5. از یک ارائه دهنده داده KYB که در SMB ها تخصص دارد استفاده کنید
آیا پاسخ های پوچ یا داده های ناقص در حین تأیید SMB رایج است؟ اگر چنین است، بهتر است با یک ارائه دهنده داده KYB که در SMB ها تخصص دارد، شریک شوید. این احتمال پاسخهای پوچ را کاهش میدهد و دقت تأیید را بهبود میبخشد.
به راهحلهای تأیید صحت کسب و کار پایینتر بسنده نکنید
دستیابی به انطباق تجاری به داده های دقیق و رویه های قوی KYB متکی است. به یک راهحل راستیآزمایی آهسته و پایینتر که 100% مطمئن نیستید میتوانید به آن اعتماد کنید بسنده نکنید. Markaaz با ترکیب کیفیت استثنایی داده با APIهای خودکار، یک راه حل قدرتمند تأیید کسب و کار را ارائه می دهد که سرعت و دقت را ارائه می دهد، دو عنصر حیاتی برای تأیید مؤثر کسب و کار.
کشف کنید که چگونه راهحلهای راستیآزمایی تجاری Markaaz میتواند فرآیند ورود مشتری شما را بهینه کند. امروز تماس بگیرید تا در مورد اینکه چگونه می توانیم کمک کنیم صحبت کنید.