دادههای سلامت کسبوکار به یک شرکت کمک میکند مطمئن شود که با شرکتهایی کار میکند که با معیارهای ورود آنها مطابقت دارند
قبل از اینکه تیم ورودی شما با یک مشتری جدید کسب و کار کوچک (یا یک مشتری فعلی که ممکن است از آخرین اتصال شما تغییرات داده داشته باشد) به جلو حرکت کند، داشتن ابزاری برای بررسی و نظارت بر داده های سلامت کسب و کار این مشتری ضروری است.
وقتی در مورد داده های سلامت کسب و کار صحبت می کنیم، به مواردی مانند امتیازات اعتباری کسب و کار، امتیاز ریسک اعتباری کسب و کار و کلاس های ریسک تجاری اشاره می کنیم. پرچمهای قرمز در دادههای سلامت کسبوکار شامل مشکلات مالی و تأخیر در پرداختها، نسبت بدهی به اعتبار بالا و نسبت بدهی به درآمد بالا است.
از سوی دیگر، نمرات خوب در داده های سلامت کسب و کار شامل سابقه پرداخت خوب، نسبت بدهی به اعتبار پایین و نسبت بدهی به درآمد پایین است. استفاده از ابزار داده های سلامت کسب و کار برای ارزیابی این عوامل به منظور اطمینان از بهترین تجربه ممکن از ورود مشتری بسیار مهم است.
قبل از اینکه تیم شما تصمیم بگیرد که آیا وارد یک کسب و کار کوچک شود یا خیر، میخواهیم آنچه را که باید مراقب آن باشند به اشتراک بگذاریم. این مقاله برخی از رایجترین پرچمهای قرمز در سلامت کسبوکار و همچنین پرچمهای سبزی را به اشتراک میگذارد که به تیم شما چراغ سبز میدهد تا با برنامه کسب و کار کوچک پیش برود.
پرچم قرمز در داده های سلامت کسب و کار
به عنوان یک شرکت که با کسب و کارهای کوچک کار می کند، کمتر از داده های جمعیتی استفاده می شود و از داده های فیرموگرافیک بیشتر استفاده می شود. داده های فیرموگرافیک و داده های سلامت کسب و کار نان و نان هر سازمانی است که خدمات و محصولاتی برای سایر مشاغل دارد.
در زیر، چند مورد از رایجترین پرچمهای قرمز را که ممکن است تیم شما در دادههای سلامت کسب و کار پیدا کند، به اشتراک میگذاریم. آگاهی از این موارد می تواند به تیم شما کمک کند تا بهترین تصمیمات را برای شرکت شما اتخاذ کند.
اعتبار بد
بزرگترین پرچم قرمز نیز ممکن است آشکار باشد. داشتن اعتبار بد (یا عدم اعتبار) چیزی است که می تواند به تیم شما بینش زیادی در مورد چگونگی کار با یک تجارت کوچک بدهد. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار کوچک دارای امتیاز اعتبار تجاری است که تیم شما قبل از ارائه اعتبار نسبت به آن اطمینان داشته باشد. راههای زیادی برای ایجاد یا تعمیر اعتبار وجود دارد، اگر میخواهد برای آن تلاش کند.
جریان نقدی وجود ندارد
اگر کسبوکار کوچک پول نقدی وارد نمیکند، میتواند نشانهای از این باشد که آنها با مشکل مواجه هستند یا با مشکلات مالی جدی مواجه هستند.
اطمینان حاصل کنید که کسب و کار کوچک پول کافی برای پرداخت تعهدات و کارکنان خود را دارد. بهعلاوه، اگر کسبوکار کوچک برای مدت طولانی در تجارت نبوده است، میتواند نشانهای از این باشد که آنها هنوز تأسیس نشدهاند و ممکن است تجربه لازم برای کار با یک شرکت بزرگتر را نداشته باشند.
تیم شما میخواهد مطمئن باشد که کسبوکار کوچک میتواند به راحتی هر گونه خدمات مالی را که به آن ارائه میدهید، پرداخت کند. اگر کسبوکار کوچک دارای جریان نقدی منفی مداوم باشد، ممکن است نشانه آن باشد که از نظر مالی سالم نیست یا قادر به پرداخت بدهیهای خود نیست.
میتوانید با کسبوکارهای کوچک همکاری کنید تا راههایی برای افزایش جریان نقدی، مانند کاهش هزینهها، افزایش فروش، یا تامین مالی مجدد بدهیهای موجود شناسایی کنید. انجام این کار به کسب و کار کوچک کمک می کند تا به مشتری و شریک قابل اعتمادتری تبدیل شود و همچنین خطر را برای تیم شما کاهش می دهد. جریان نقدی ثابت باید یکی از مواردی باشد که هنگام پیشروی با مشتریان جدید در اولویت قرار می دهید.
قضاوت یا ورشکستگی
اگر یک کسب و کار کوچک اخیراً قضاوت یا ورشکستگی داشته است، باید به آن توجه کرد. به خصوص اگر در سال گذشته رخ داده باشد، نگران کننده است. این یکی از آشکارترین پرچمهای قرمز است که یک کسبوکار کوچک میتواند خطر بزرگی برای کار شرکت شما باشد.
صرف نظر از اینکه شرکت شما چقدر در مشاغل کوچک سرمایه گذاری می کند، ورشکستگی نباید نادیده گرفته شود، مگر اینکه شرکت از زمان شکست خود موفق شده باشد.
فقدان وثیقه
برای شرکت هایی که وثیقه را در نظر می گیرند، فقدان آن می تواند مشکل بزرگی باشد. اگر کسبوکار کوچک وام را پس ندهد، ممکن است شرکت شما به جای اینکه بتوانید داراییهایی را به دست آورید که به شما امکان میدهد به جلو بروید، هزینههای آن را بخورد. وقتی وثیقه گنجانده می شود، مواردی مانند سابقه اعتباری ممکن است برای شرکت شما اهمیت کمتری داشته باشد. با این حال، در نظر گرفتن میزان وثیقه موجود، به ویژه در مورد شرکت های جوان، مهم است.
بی تجربگی به عنوان یک تجارت
یک پرچم قرمز دیگر از نظر داده های سلامت کسب و کار، مدت زمان فعالیت شرکت است. غیرمعمول نیست که کسب و کارها برای دریافت اعتبار یا وام صرفاً برای یک تا سه (یا حتی پنج) سال فعالیت خود را از دست بدهند.
تجربه صنعت یکی از جنبه های مهم اداره یک شرکت است و هیچ ایرادی ندارد که از مشتریان خود چنین انتظاری داشته باشید. با این حال، اگر هدف شما ورود به مشاغل کوچک است، ممکن است بخواهید از این پرچم قرمز چشم پوشی کنید و در عوض مطمئن شوید که کسب و کار دارای امتیاز اعتبار تجاری، امتیاز ریسک اعتباری و جریان نقدی خوبی است.
پرچم سبز برای حرکت رو به جلو با یک مشتری تجاری
پرچم سبز برای حرکت رو به جلو با یک مشتری تجاری شامل امتیاز اعتبار تجاری خوب، امتیاز ریسک اعتباری و جریان نقدی است. سابقه خوب در پرداخت به موقع و داشتن یک طرح کسب و کار مستحکم، ملاحظات مهمی در هنگام ارزیابی سلامت کسب و کار و توانایی بازپرداخت وام یا اعتبار است.
بعلاوه، اگر کسب و کار برای مدتی وجود داشته باشد، می تواند نشانگر ثبات و موفقیت بالقوه باشد. در نهایت، یک سابقه خوب در زمینه خدمات مشتری و نظرات مثبت مشتریان می تواند نشان دهنده این باشد که کسب و کار به خوبی اداره می شود و از شهرت خوبی در صنعت برخوردار است.
در بسیاری از موارد، دادههای سلامت کسبوکار میتواند به تیمهای شما این اطمینان را بدهد که احتمالاً یک شرکت مشتری فوقالعادهای خواهد بود. هرچه بیشتر این «پرچمهای سبز» را ببینید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن برند یکی از برندهایی باشد که شرکت شما میخواهد با آن مرتبط شود. در زیر تعدادی از رایجترین نشانهها وجود دارد که نشان میدهد تیم شما باید با راهاندازی یک کسبوکار کوچک به جلو حرکت کند.
امتیاز اعتبار تجاری بالا
اولین پرچم سبزی که یک مشتری کسب و کار کوچک شرط خوبی برای کار با آن است، به راحتی پیدا می شود. تنها کاری که تیمهای کنترل و نظارت شما باید انجام دهند این است که به امتیاز اعتباری آن نگاهی بیندازند. هر نمره 80 یا بالاتر خوب در نظر گرفته می شود.
- اگر 100 را مشاهده کردید، شرکت شما می تواند انتظار داشته باشد که پرداخت ها در هر دوره پرداخت در اوایل یا به موقع انجام شود.
- 80 ممکن است نشان دهد که پرداخت ها همیشه به موقع است.
- امتیاز 50 یا بالاتر خطر تاخیر در برخی پرداخت ها را افزایش می دهد
- امتیاز تا 49 به احتمال زیاد در یک دوره زمانی طولانی دیرتر است.
استفاده از اعتبار
شما نمی خواهید مقدار بی پایانی از بدهی مشتری را ببینید، اما استفاده از اعتبار در واقع می تواند نشانه خوبی باشد و امتیاز اعتباری بهتری ایجاد کند. هنگامی که یک کسب و کار نشان می دهد که قادر به برداشت اعتبار و بازپرداخت مناسب آن است، اگر با آن کار کنید، برای شرکت شما خوب است. تماشا کنید تا ببینید آیا امتیاز در طول زمان زمانی که اعتبار در حال بازی است بالا است یا خیر. این به شما ایده میدهد که آیا کسبوکار کوچک میتواند در بلندمدت با پرداختها همراه باشد یا خیر.
استفاده مناسب از اعتبار تجاری
یکی از مهمترین عوامل در امتیاز اعتبار تجاری، اعتبار تجاری است. این به اعتباری اشاره دارد که یک کسب و کار استفاده می کند که توسط تامین کنندگان و فروشندگان ارائه می شود. این اغلب برای سرپا ماندن یک کسب و کار ضروری است، بنابراین باید هنگام نگاه کردن به داده های سلامت کسب و کار به آن توجه کنید. مشاهده اینکه یک کسب و کار کوچک می تواند روابط عالی با کسانی که به آن کالاها، محصولات و خدمات می دهند ایجاد کند، به شما بینشی می دهد که چگونه می تواند به عنوان یک مشتری عمل کند.
هیچ اشکالی در دریافت اصول اولیه از نمره اعتباری عددی ساده وجود ندارد، اما کاوش عمیق تر، شرکت شما را متمایز می کند. درک اعتبار تجاری و سایر عوامل دخیل در سلامت کسب و کار تضمین می کند که شرکت شما فقط با آن دسته از مشاغل کوچک کار می کند که می توانند بدهی ها را مدیریت کنند و بدهی خود را بازپرداخت کنند.
افکار نهایی
دلایل زیادی برای توجه به داده های سلامت کسب و کار کسب و کارهای کوچکی که می خواهند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند وجود دارد. اگر شرکت شما به هر شکلی اعتبار ارائه میکند، دانستن پرچمهای قرمز برای تیمهای کنترل و نظارت شما، شرکت شما را در موقعیت بهتری برای موفقیت قرار میدهد. پرچمهای سبز همچنین میتوانند هنگام تصمیمگیری برای ورود مفید باشند.
اگر نمیخواهید همه این دادهها را از کجا دریافت کنید تا بتوانید از آن برای بهبود شرکت خود استفاده کنید، خدمات سازمانی Markaaz همان چیزی است که به آن نیاز دارید.
Markaaz یک مجموعه خودکار تأیید کسب و کار API ارائه میکند که دادههای فیرموگرافی، سلامت کسبوکار، و انطباق/AML را از فهرست اختصاصی گسترده ما از بیش از 300 میلیون کسبوکار کوچک جهانی برای خودکارسازی و سرعت بخشیدن به جریان ورود شرکتها استخراج میکند.
Markaaz همچنین مانیتورینگ تجاری بدون کد را ارائه می دهد که به تیم نظارتی شما امکان می دهد از زمان تغییر داده های مربوط به یکی از مشتریان تجاری شما مطلع شوند.
هر زمان که تیم های شما نیاز به تصمیم گیری در مورد اعتبار یا بدهی داشتند، قبل از حرکت به جلو، حتما به دنبال پرچم قرمز و سبز باشید. در نظر بگیرید که آیا ایجاد یک کسب و کار کوچک به عنوان مشتری ارزشی برای شرکت شما ایجاد می کند یا خیر و بر اساس آنچه تصمیم می گیرید تصمیم بگیرید.