حرکت رو به جلو برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک می تواند یک چالش واقعی باشد. هزاران کار وجود دارد که باید انجام شود، و تصمیمات شما پیامدهای قانونی خواهد داشت.
به عنوان فردی که صاحب یک کسب و کار کوچک است، ضروری است که اطمینان حاصل شود که تمام مبانی قانونی شما پوشش داده شده است تا از مجازات هایی مانند شکایت، جریمه یا حتی زندان جلوگیری شود.
خبر خوب این است که منابع قانونی برای مشاغل کوچک وجود دارد، هم از طریق مشاور استخدامی و هم از طریق وب سایت های آنلاین. این مقاله به برخی از مهمترین وظایف مربوط به اطمینان از قانونی بودن کسب و کار کوچک شما می پردازد. برای اطمینان از اینکه هیچ اشتباهی مرتکب نمی شوید، همراه باشید.
با رسیدگی زودهنگام به نیازهای قانونی خود، در آینده زمان بیشتری برای تمرکز بر سایر بخش های کسب و کار خود خواهید داشت، مانند ارائه محصول یا خدمات خود زیر نظر مشتریان بالقوه یا بازاریابی برای مخاطبانی که به آنچه شما نیاز دارند. در حال فروش هستند.
شماره 1: ساختار کسب و کار مناسب را انتخاب کنید
قبل از انجام هر کار دیگری، انتخاب ساختار مناسب برای کسب و کار کوچک ضروری است. این بسیار مهم است زیرا بر گزینه های جمع آوری کمک مالی، نحوه پرداخت مالیات و مسئولیت شخصی شما تأثیر می گذارد. چندین ساختار برای انتخاب وجود دارد، مانند شرکت با مسئولیت محدود (LLC)، شرکت S، شرکت C، مشارکت یا مالکیت انحصاری. پس از انتخاب ساختار، باید وزیر امور خارجه را پر کنید.
شرکت های انفرادی و مشارکت ها اغلب برای مشاغل کوچک به دلیل زمان راه اندازی کوتاه تر و الزامات اداری محدود استفاده می شوند. با این حال، اینها بهترین محافظت از مسئولیت را برای شما به عنوان مالک ارائه نمی کنند. شرکت های LLC و شرکت ها تمایل دارند با رشد کسب و کار بهتر کار کنند و به شما امکان می دهند سرمایه های مخاطره آمیز و وام های ایمن را افزایش دهید.
شماره 2: به ثبت نام ها، مجوزها و مجوزها نگاه کنید
موقعیت مکانی شما و اینکه کسب و کار برای چه منظوری است تعیین می کند که آیا به مجوزها و مجوزهای تجاری خاصی از شهر، کشور، ایالت یا کشور نیاز دارید یا خیر. این می تواند چالش برانگیز باشد زیرا ثبت نام، مجوزها و مجوزها به اشکال مختلفی ارائه می شوند. به عنوان مثال، مجوزهای مشروب، مجوزهای صنعتی، مجوزهای آتش نشانی، مجوزهای بهداشتی و ایمنی، مجوزهای ساختمانی، و مجوزهای تجاری محلی وجود دارد.
از آنجایی که امکانات بسیار زیادی وجود دارد، این اغلب به کمی تحقیق نیاز دارد. اگر یک وکیل دارید، آنها می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید برای مطابقت با قانون چه کاری باید انجام دهید. بازدید از آژانس صدور مجوز کسب و کار محلی نیز می تواند شما را شروع کند.
شماره 3: مالیات کسب و کار را درک کنید
به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما ملزم به پرداخت مالیات هستید. این شامل مالیات بر خوداشتغالی، مالیات بر درآمد، و در برخی موارد، مالیات بر فروش است. یک مشاور مالیاتی شریک بسیار خوبی است که باید مطمئن شود که در مالیات خود هیچ اشتباهی مرتکب نمی شوید. سرمایهگذاری در نرمافزار حسابداری نیز ایده خوبی برای آموزش خود در مورد فرمهای مورد نیاز و زمان تشکیل پرونده است.
برخلاف افراد، اکثر مشاغل نمی توانند تا بهار برای پرداخت مالیات صبر کنند. یک برنامه پرداختی وجود دارد که در آن مقدار مشخصی مالیات را هر سه ماهه پرداخت می کنید. به الزامات IRS برای ساختار تجاری مناسب برای جلوگیری از مالیات یا جریمه های معوقه نگاه کنید.
شماره 4: با حسابداری همراه باشید
بیشتر مکانها از شما میخواهند تا با استفاده از یک روش حسابداری خاص، تمام معاملات تجاری را ثبت کنید. مطمئن شوید که الزامات ثبت سوابق را بر اساس موقعیت مکانی و صنعت خود می دانید، سپس با حسابداری و تشکیل پرونده برای معاملات و اسناد خود همراه باشید. این به مالیات کمک خواهد کرد و در صورت بروز هرگونه مشکل قانونی مفید خواهد بود.
شماره 5: دریافت شماره شناسایی کارفرما (EIN)
برای ثبت صحیح اظهارنامه مالیاتی کسب و کار و افتتاح حساب بانکی شرکت، داشتن یک شماره شناسایی کارفرما مفید است. این چیزی است که می توان از IRS بدون هیچ هزینه ای درخواست کرد. میتوانید برای درخواست یکی تماس بگیرید یا فرمی را در وبسایت IRS پر کنید. شرکت های LLC تک عضوی و شرکت های انحصاری تنها کسب و کارهایی هستند که نیازی به داشتن EIN ندارند.
فرآیند ثبت نام برای EIN به شماره تامین اجتماعی شخصی که فرم را پر می کند نیاز دارد. شما همچنین به اطلاعاتی در مورد تاریخ تاسیس و ساختار تجاری نیاز دارید. پس از تکمیل فرآیند، یک نسخه امضا شده از سند را در فایل های خود نگه دارید.
شماره 6: یک برنامه انطباق ایجاد کنید
حتی کوچکترین کسب و کار نیز باید از مقررات و قوانین مشابه شرکت های بزرگ پیروی کند. این شامل قوانین حریم خصوصی، مالکیت معنوی، مالی، بازاریابی و تبلیغات است. برای شرکت های دارای کارمند، الزامات فدرال و ایالتی دیگری وجود دارد که باید برآورده شوند. مطمئن شوید که از قوانینی که در مورد تجارت اعمال می شود آگاه هستید.
علاوه بر این، میخواهید مطمئن شوید که کسبوکار کوچک شما هرگز درگیر مسائل طبقهبندی اشتباه پیمانکاران نمیشود. این می تواند تهدیدی برای کل کسب و کار و همچنین مشتریان و مشتریان شما باشد. یک برنامه انطباق تضمین می کند که این موارد را مدیریت کرده اید و خطرات را به بهترین نحو ممکن کاهش می دهید.
شماره 7: بیمه تجاری بخرید
به عنوان فردی که یک کسب و کار کوچک راه اندازی می کند، شما مسئول رفاه مالی و حقوقی شرکت هستید. شرکت بخشی از شماست، بنابراین اگر مشکلاتی در آن ایجاد شود، مستقیماً بر شما تأثیر خواهد گذاشت. بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که کسب و کار شما در برابر ضررهای بدهی محافظت می شود، هم به این دلیل که مشتریان و مشتریان از آن انتظار دارند و هم به این دلیل که از کسب و کار و آینده آن محافظت می کند.
نوع کسب و کار شما تعیین می کند که چه نوع بیمه ای مورد نیاز است. همه چیز از انواع مشتریانی که با آنها کار می کنید گرفته تا اندازه کسب و کار و صنعت آن مهم است که هنگام انتخاب انواع بیمه مناسب توجه داشته باشید. برخی از رایج ترین اشکال عبارتند از بیمه مسئولیت عمومی و بیمه خطا و قصور.
شماره 8: یک حساب بانکی باز کنید
داشتن یک حساب بانکی جداگانه برای کسب و کار همیشه الزامی نیست، اما در هر شرایطی ایده خوبی است. حساب تجاری ردیابی و گزارش هزینه ها و درآمد شما را آسان تر می کند. بهتر است قبل از دریافت وجه، حساب بانکی تجاری خود را آماده کنید. این کاری است که می توانید در مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار انجام دهید.
هنگام افتتاح حساب بانکی تجاری ممکن است به چندین اطلاعات نیاز باشد، از جمله موارد زیر:
- جواز کسب
- شماره شناسایی کارفرمای شما
- اسناد قرارداد مالکیت
- اسناد تشکیل شرکت
آماده بودن همه این اسناد قبل از رفتن به بانک، روند را سریعتر و آسان تر می کند.
شماره 9: استخدام یک وکیل را در نظر بگیرید
همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، یک وکیل صالح برای هر موضوع حقوقی که برای تجارت کوچک شما پیش می آید مفید است. اگرچه ممکن است هزینه ای غیر ضروری به نظر برسد، اما در درازمدت می تواند باعث صرفه جویی در پول شما شود. وقتی مشکلات حقوقی وجود دارد، یک وکیل خوب ارزش طلا را دارد.
اگر تصمیم به استخدام وکیل دارید، فردی را در نظر بگیرید که در حقوق مالکیت معنوی، قانون اوراق بهادار، قانون قرارداد و قانون کار مهارت داشته باشد. وکلای عمومی می توانند مفید باشند، اما توزیع بار در چندین شرکت نیز امکان پذیر است.
افکار نهایی
روند شروع یک کسب و کار آسان نیست. چالشهایی در این راه وجود دارد و شما باید برای مقابله با آنها انعطافپذیر باشید. اگر همه الزامات قانونی را زود انجام دهید، می تواند بعداً از سردردهای احتمالی جلوگیری کند.
رعایت تمام الزامات قانونی شامل چندین کار است که می توانید همه آنها را به تنهایی انجام دهید. با این حال، برای سؤالات یا وظایف پیچیده، با وکیلی که بر مشاغل کوچک تمرکز دارد، تماس بگیرید. ارزشش را دارد که مطمئن شوید بعداً با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. زمانی که یک کسب و کار کوچک تاسیس دارید، حل آنها اغلب چالش برانگیزتر است.
به خبرنامه ماهانه کسب و کارهای کوچک ما بپیوندید تا نکات و ترفندهایی را در مورد راه اندازی و رشد کسب و کار کوچک خود دریافت کنید.