سلامت کسب و کار، یک شاخص ضروری ورود


امتیازهای اعتبار تجاری و ریسک برای نگاه کلی به سلامت کسب و کار چگونه محاسبه می شود؟

برای هر صاحب کسب و کاری، ایجاد اعتبار تجاری ضروری است. این یک راه عالی برای بهبود نرخ بیمه، گرفتن وام های رقابتی، و حتی محافظت از اعتبار فردی شما است. نمرات ریسک اعتباری کسب و کار نیز برای درک ضروری است، به ویژه برای یک شرکت B2B که مایل به ورود به تجارت است.

امروز، در مورد نحوه محاسبه امتیازات اعتباری تجاری و نمرات ریسک اعتباری کسب و کار به جزئیات خواهیم پرداخت. این یک راه عالی برای تعیین سلامت کسب و کار برای هر شرکتی است که به عنوان مشتری سازمانی ثبت نام می کند. هنگامی که این اطلاعات را دارید، می‌توانید با ارائه اعتبار یا محصولات به جلو حرکت کنید، زیرا بدانید که مشتری تجاری شما به احتمال زیاد با پرداخت‌ها همراه است.

ما به اشتراک می گذاریم که هر یک از این امتیازات در مورد چیست و چرا وجود هر دو برای کسب و کار شما ضروری است. همچنین توضیح خواهیم داد که نمرات چگونه محاسبه می شوند و برای چه چیزی می توانید از آنها استفاده کنید. این مقاله همچنین جزئیاتی در مورد به دست آوردن سریع و ساده این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.

همه چیز در مورد امتیازات اعتباری کسب و کار

خطوط اعتباری، کارت های اعتباری و وام ها همگی برای گسترش سرمایه برای یک کسب و کار و کمک به رشد کسب و کار ضروری هستند. پول اضافی را می توان برای گسترش عملیات، خرید موجودی و موارد دیگر استفاده کرد. امتیاز اعتباری یک کسب و کار بر میزان هزینه این بدهی ها و میزان پولی که یک کسب و کار می تواند وام بگیرد تأثیر می گذارد.

برای یک شرکت B2B با مشتریان تجاری، دانستن امتیاز اعتبار تجاری آنها به شما امکان می دهد بدانید که آیا باید به آنها وام بدهید یا خیر، و اگر چنین است، چه مقدار پول باید ارائه دهید. می توان از آن برای تصمیم گیری در مورد شرایط دقیق برای هر مشتری تجاری استفاده کرد.

وقتی صحبت از سلامت کسب و کار می شود، امتیازات اعتباری یکی از مهم ترین مواردی است که باید از آن آگاه بود. خوشبختانه، شرکت های متعددی این اطلاعات را ارائه می دهند. اینها شامل شریک ما Equifax، و همچنین Experian، Dun & Bradstreet، و دیگران است. همه این آژانس ها داده های اعتباری را به روش های مختلف جمع آوری می کنند، اما همه عوامل یکسانی از جمله:

  • ریسک صنعت
  • سابقه پرداخت
  • سن حساب اعتباری
  • اندازه شرکت
  • استفاده از بدهی

پس این داده ها از کجا می آیند؟ منابع متعددی وجود دارد. آژانس‌های گزارش‌دهنده اطلاعات را از ارائه‌دهندگان کارت اعتباری تجاری، انجمن‌های تجاری جمع‌آوری اطلاعات، فروشندگان، بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری دریافت می‌کنند.

با Equifax، یک امتیاز شاخص پرداخت وجود دارد. از صفر تا 100 متغیر است. همه داده ها از سوابق تجاری، وام دهندگان تجاری و سوابق عمومی می آیند.

Equifax تاریخچه پرداخت یک شرکت را در سال گذشته تجزیه و تحلیل می کند. شرکت هایی که همیشه به موقع و به طور کامل پرداخت می کنند، می توانند انتظار امتیازی بین 90 تا 100 را داشته باشند. با این حال، سررسید بودن حتی یک بار، امتیاز را به محدوده 80 تا 89 کاهش می دهد.

آژانس‌های دیگر روش‌های امتیازدهی متفاوتی دارند، اما همه ایده‌های مشابهی در پشت خود دارند. شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد سایر شرکت ها برای تعیین امتیاز سلامت کسب و کار خود به دست آورید. این داده ها به روز و قابل اعتماد هستند، بنابراین می توانید هنگام کار با شرکت های جدید از آن به عنوان بخشی از فرآیند تصمیم گیری خود استفاده کنید. این یک راه آسان برای جلوگیری از انتخاب های بد بر اساس کمبود داده است.

با مجموعه‌های API تأیید کسب‌وکار و تصمیم‌گیری تجاری Markaaz، داده‌های سلامت کسب‌وکار، از جمله امتیازات اعتباری کسب‌وکار و امتیازات ریسک کسب‌وکار، بررسی، تأیید می‌شود و با داده‌های فیرموگرافیک و داده‌های انطباق/AML ترکیب می‌شود تا به تیم‌های ورودی تصویری کلی از اینکه آیا این کسب‌وکار درست است یا خیر، ترکیب می‌شود. یک مسابقه سواری قوی

آنچه در مورد امتیازات ریسک اعتباری کسب و کار باید بدانید

نماینده ورود مشتری با هدست

علاوه بر امتیازات اعتباری کسب و کار، شرکت ها باید از امتیازات ریسک اعتباری کسب و کار نیز آگاه باشند. هنگامی که به امتیاز ریسک اعتباری نگاه می کنید، جزئیاتی در مورد اینکه آیا یک شرکت احتمالاً در آینده ریسک پذیر است یا خیر، دریافت می کنید. برای این تعیین از مشخصات اعتباری شرکت استفاده می شود.

بنابراین، اگر یک مشتری تجاری دارید که با امتیاز عالی وارد شده است، تأیید آنها بسیار منطقی است. اینها کسب و کارهایی هستند که شما می خواهید و امیدواریم به آنها ادامه دهید زیرا حداقل ریسک را دارند. از سوی دیگر، امتیاز ریسک بالا ممکن است به معنای افت یک تجارت به عنوان مشتری باشد.

عوامل متعددی در امتیازدهی ریسک اعتباری یک شرکت نقش دارند. متداول ترین پنج مورد شامل موارد زیر است:

  • ظرفیت بازپرداخت – این به بررسی میزان احتمال بازپرداخت وام توسط وام گیرنده می‌پردازد. این اغلب بر اساس نسبت بدهی به درآمد و میزان عملکرد یک شرکت در پرداخت بدهی از درآمد است.
  • سرمایه – دارایی خالص یک شرکت نیز ممکن است به محاسبه ریسک اعتباری اختصاص یابد. این یک فرآیند ساده برای گرفتن کل دارایی ها و کم کردن هر گونه بدهی یا بدهی است.
  • وثیقه – وثیقه موجود در ریسک اعتباری شرکت نقش دارد. اگر وثیقه برای وام داده شود، معامله برای شما به عنوان یک وام دهنده کم خطر می شود.
  • شرایط وام – شرایط وام نیز هنگام تعیین ریسک اعتباری ضروری است. شرایط و شرایط ممکن است بسته به مشتری متفاوت باشد.
  • تاریخچه اعتباری – تاریخچه اعتبار بخشی اساسی از محاسبه است. بررسی پیشینه و امتیازهای اعتباری وام گیرنده به تعیین ریسک اعتباری کمک می کند.

هر آژانسی می تواند روش محاسبه و نمایش ریسک اعتباری تجاری را انتخاب کند. وقتی صحبت از Equifax می شود، ریسک اعتباری محدودیت های اعتباری، سابقه اعتباری و اندازه شرکت را در نظر می گیرد تا مشخص کند آیا کسب و کار می تواند پرداخت ها را ادامه دهد یا احتمال عقب افتادن آن بیشتر است.

وقتی به ریسک اعتباری کسب و کار عددی نگاه می کنید، امتیازهای بالاتر ترجیح داده می شود. اینها شرکت هایی هستند که ریسک کمتری نسبت به سایرین دارند. نمرات پایین تر باید قبل از انتخاب بودجه بررسی شود. اگر امتیاز در مقیاس صفر باشد، این معمولاً نشان دهنده ورشکستگی است.

یکی دیگر از جنبه های سیستم امتیازدهی Equifax امتیاز شکست تجاری آن است. این بینشی را در مورد احتمال شکست یک کسب و کار در سال آینده، چه به صورت رسمی، چه غیررسمی یا از طریق ورشکستگی، نشان می دهد. نمرات بالاتر بهتر است، مانند سایر عواملی که در مورد آنها صحبت کردیم. نمرات صفر با ورشکستگی همراه است.

نگاهی به امتیاز شکست تجاری یک شرکت، بینشی در مورد میزان اعتبار استفاده می کند و اینکه آیا در گذشته پرداخت های دیرکردی وجود داشته است یا خیر. برای درک دقیق تری از عملکرد شرکت، همراه با ریسک اعتبار تجاری و امتیاز اعتبار تجاری کار می کند.

افکار نهایی

مدل‌های امتیازدهی در بین آژانس‌های گزارش‌دهنده متفاوت است، اما از همه آن‌ها می‌توان برای مشاهده میزان ریسک انجام تجارت با یک شرکت خاص استفاده کرد. به عنوان مثال، هر یک از آنها به میزان موفقیت یک تجارت در پرداخت به موقع پرداخته و میزان اعتباری که در زمان فعلی استفاده می کند را در نظر می گیرند.

محاسبه سلامت کلی کسب و کار برای یک شرکت چیزی است که می تواند به موفقیت یک شرکت کمک کند. شما اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می کنید تا تصمیم بگیرید با کدام برندها و سازمان ها کار کنید و در عین حال از مشکلات احتمالی شکست و پرداخت جلوگیری کنید. این کار را می‌توان به صورت دستی انجام داد، یا به مجموعه‌های API تأیید تجاری و تصمیم‌گیری خودکار Markaaz اجازه دهید این کار را برای تیم داخلی شما انجام دهند.

راه های زیادی برای کاهش ریسک برای شرکت شما وجود دارد. شما می توانید اقداماتی را برای کنترل یا کاهش عدم قطعیت ها انجام دهید، ریسک را بپذیرید و برای آن آماده شوید، یا از هر چیزی که به عنوان یک ریسک بالا تلقی می شود اجتناب کنید. با کمک داده های سلامت کسب و کار، تصمیم گیری برای حرکت به جلو یا برداشتن یک گام به عقب با یک مشتری جدید یا مداوم، بسیار آسان تر است.

با تیم ما صحبت کنید و در مورد چگونگی کمک به موفقیت شما بیشتر بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید