شرکت های بزرگ باید بتوانند مشتریان بالقوه کسب و کارهای کوچک را به دقت شناسایی و تأیید کنند، اما به دلیل داده های نادرست و قدیمی نمی توانند.
این بدان معناست که کسبوکارهای کوچک خدمات را از دست میدهند، زیرا نمیتوان آنها را شناسایی کرد، بنابراین نمیتوانند رشد کنند و شرکتهای بزرگ قادر به جذب مشتریان جدید نیستند. بیایید ببینیم Markaaz چگونه با دیوید کلارک، مدیر ارشد داده در Residence، Markaaz به این موضوع میپردازد.
چهل سال پیش، دادههای بد به شرکتها، چه بزرگ و چه کوچک آسیبی وارد نکرد. تصمیمات به صورت شخصی یا توسط افراد در انتهای تلفن گرفته می شد. به عنوان مثال، مشاغل کوچک با مراجعه به شعبه مستقیماً با بانک های خود در تعامل بودند. یک گوینده انسانی با صاحب کسب و کار کوچک صحبت می کند. مشکلات املایی یا تفسیرهای نادرست به راحتی توسط انسان ها در دو طرف معامله تصحیح شد.
در عصر دیجیتال، اکثر تصمیمات توسط کامپیوترها یا بهتر بگوییم برنامه های کامپیوتری گرفته می شود. کلمه گفتاری یا نوشتاری یا سری اعداد به داده تبدیل شده است. رشته های داده با هنجارهای قابل قبول و آستانه تایید مقایسه می شوند و تصمیمات خودکار در میلی ثانیه گرفته می شود.
اتوماسیون داده ها تجارت را متحول کرد اما یک مشکل جدید نیز ایجاد کرد: داده های نادرست.
تنها 3 درصد از داده های تجاری دقیق است
یافتن و تأیید یک کسب و کار کوچک برای ورود به سیستم برای شرکت های بزرگی که به دنبال خدمات رسانی به آن مشاغل هستند، به دلیل داده های متناقض که توسط اکثر ارائه دهندگان هوش تجاری سنتی نگهداری می شود، بسیار دشوار است. بر اساس تحقیقات هاروارد بیزینس ریویو، تنها 3 درصد از داده های کسب و کار با استانداردهای اساسی کیفیت مطابقت دارد.
یک کسب و کار کوچک ممکن است چندین رکورد مختلف در یک پایگاه داده هوش تجاری به دلیل انواع داده ها داشته باشد. یک اشتباه یا تغییر املایی واحد به این معنی است که شرکت نمی تواند به طور خودکار متقاضی معتبر و قانونی باشد و کسب و کار کوچک نمی تواند به خدماتی که شرکت ارائه می دهد دسترسی داشته باشد.
اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، در لینکدین و احتمالاً در دفتر کسب و کار بهتر حضور دارید. اگر در طول کووید یک تجارت کوچک داشتید و برای وام PPP درخواست دادید، در آن پایگاه داده وجود خواهید داشت. هنگامی که کسب و کار خود را ثبت می کنید، این ثبت در سوابق تجاری وزیر امور خارجه باقی می ماند. دیوید کلارک، مدیر ارشد داده در Residence، Markaaz، گفت: مشکل این است که ممکن است چیزی را وارد کرده باشید که مشابه قبلی نبوده است، یا سیستم ممکن است شما را مجبور به وارد کردن اطلاعات مختلف کند که منجر به سوابق متناقض شود.
هنگامی که یک شرکت سعی در راه اندازی یک کسب و کار کوچک دارد، به دلیل این ناهماهنگی ها، سیستم های نصب آن اغلب نمی توانند کسب و کار کوچک را با یک رکورد داده مطابقت دهند. نرم افزاری که آنها استفاده می کنند نمی تواند با انواع داده ها مطابقت داشته باشد. اگر دادههای وارد شده در هر تراکنش با دادههایی که نرمافزار بهعنوان داده مرجع خود استفاده میکند مطابقت نداشته باشد، تراکنش رد میشود.
«جاناتان اسمیت که در خیابان اصلی 1، اسمالتاون، نیوجرسی زندگی میکند، برای یک کارت ویزیت کوچک درخواست میکند. با این حال، کسب و کار کوچک در شماره 27. First Avenue، Bigtown، PA ثبت شده است [which is where it operates]و زمانی که آقای اسمیت چند سال پیش شرکت خود را نزد وزیر امور خارجه PA ثبت کرد، او عضو مدیریت کسب و کار کوچک را به نام آقای جی. اسمیت ثبت کرد. کلارک توضیح داد که درخواست کارت اعتباری او، اگرچه 100٪ قانونی است، می تواند رد شود.
دادههای کسبوکار به روشهای مختلفی جمعآوری شده و در مکانهای زیادی ذخیره میشوند، بنابراین حل مشکل دشوار است. هر بار که یک تجارت کوچک وارد هر معامله ای می شود، داده های مربوط به کسب و کار کوچک جمع آوری و ذخیره می شود. ممکن است آنلاین باشد، با وزیر امور خارجه، با بانک ها یا شرکت های بیمه، صفحات زرد، مقامات مالیاتی، داده های حقوق و دستمزد، و حتی مطالب چاپی استفاده و ذخیره می شود. مگر اینکه داده های مورد استفاده در هر تراکنش 100٪ با هر تراکنش دیگر سازگار باشد، تفاوت هایی وجود خواهد داشت که منجر به همه مشکلاتی می شود که ما آنها را “داده های بد” می نامیم.
کاری که مارکاز انجام می دهد
Markaaz مجموعه های متعددی از داده ها را از چندین منبع گردآوری می کند و آنها را در یک فهرست واحد ادغام می کند، که در آن یک “رکورد طلایی” برای هر نهاد تجاری وجود دارد. دایرکتوری Markaaz همه انواع فیلدهای داده های کسب و کار کوچک را در یک رکورد طلایی و قابل جستجو گره زده است. آدرس ثبت شده را با محل کسب و کار با تمام آدرس های مختلف مرتبط با کسب و کار کوچک، به علاوه همه انواع نام ها، مرتبط می کند. به زبان ساده، ما با تمام انواع نام و آدرس، همراه با وب سایت و تلفن و تمام سیستم های شماره گذاری اشخاص حقوقی، مطابقت داریم تا بی دردسر و منحصر به فرد همه مشاغل کوچک را شناسایی کنیم. هیچ کسب و کار کوچکی پشت سر نمی گذارد.
ما مشکل داده ها را حل نمی کنیم زیرا نیازی به این کار نداریم. شرکتهای داده سنتی سالهاست که در تلاش برای حل یک مشکل غیرقابل حل هستند. آنها فن آوری قدیمی و خسته ای دارند که نگهداری از آن دشوار است، چه رسد به تغییر. شرکتهای کوچکتر، وبکاوی و متمرکز بر هوش مصنوعی که به سادگی وب را اسکن میکنند، صدها ورودی متفاوت برای هر کسبوکار کوچک پیدا میکنند.»
دایرکتوری Markaaz همه سوابق تجاری ناسازگار را به هم متصل می کند و یک کسب و کار را در چندین ویژگی داده تطبیق می دهد تا به یک تطابق مطمئن نهایی برسد. ما امروز تنها هستیم که میتوانیم این کار را در بازار انجام دهیم، و یک مطالعه اخیر دادههای مشتری نشان داد که چقدر بهتر از هر کس دیگری هستیم. دوازده درصد افزایشی از درخواستهای کارت اعتباری تجاری که قبلاً رد شده بودند، میتوانستند تأیید شوند.
ما نسخه های بیشتری از ویژگی های داده های کسب و کار را ذخیره می کنیم و با نسخه های بیشتری از آنها مطابقت داریم. به همین دلیل است که ما مشاغل کوچک بیشتری را برای مشتریان بزرگ خود پیدا می کنیم. کلارک به همین سادگی است.
داده های ما
- ما بهترین نسخههای همه ویژگیهای داده را از شرکای شرکت داده خود ادغام میکنیم تا رکورد طلایی Markaaz را ایجاد کنیم.
- ما با استفاده از دادههای دایرکتوری خود در حالی که نسخههای فعلی و گذشته را در نظر میگیریم، همه ویژگیهای داده ممکن و تنوعهای متعدد ویژگیهای داده را مطابقت میدهیم.
- ما با آدرس کسب و کار، آدرس پستی، آدرس ثبت شده و آدرس نماینده با استفاده از نسخه های فعلی و قبلی مطابقت داریم.
- ما می توانیم این کار را مقرون به صرفه انجام دهیم زیرا از فناوری، داده ها و تکنیک های سال 2020 استفاده می کنیم و 100٪ مبتنی بر ابر هستیم.
- رویکرد Markaaz نرخ تطابق با کیفیت بالا را بین 90 تا 95 درصد تولید میکند.
دیوید کلارک، مدیر ارشد داده در رزیدنس، مارکاز
دیوید یک مشاور/مشاور مستقل است که متخصص در استراتژی داده و صنعت اطلاعات تجاری است. مشتریان او عبارتند از John Wiley، TiVo، CreditSafe و Mastercard. از سال 2015 تا 2017، دیوید مدیر ارشد داده در شرکت Avention بود که متعاقباً توسط Dun & Bradstreet خریداری شد. پیش از این دیوید 30 سال در Dun & Bradstreet در سمت های اجرایی مختلف از جمله رئیس، فروش و راه حل های بازاریابی، CIO ایالات متحده و مدیر ارشد داده گذراند. دیوید در بریتانیا متولد شد اما 20 سال است که در نیوجرسی زندگی می کند. او عاشق سفر است و با اسکی در کوه های آلپ و جمع آوری شراب بورگوندی استراحت می کند.